Dåpsinvitasjoner

Pernille88

Betatt av forumet
hei dere :) hvor mange inviterer man til dåpen? Jeg har nemlig en ganske stor familie og det er vel kanskje ikke normalt og måtte invitere alle? Det kan bli veldig dyrt hvis jeg må det. Hehe! Men er redd for og holde noen "utenfor" også da. Hva gjorde dere?
 
Jeg inviterer kun de nærmeste. Hvis alle kommer blir vi 19. ser ikke behovet for flere :)
 
De nærmeste, altså våre foreldre søsken m/ partnere, nieser og nevøer + kusinen til mannen m/familie som var faddere. Var 24 totalt.
 
Vi har begge liten familie,men har invitert ca. 40 stk :) ikke alle som kommer, men svarfristen er ikke før 15/12 ;)
 
Vi blir 24 ;) Kun faddere, besteforeldre, oldeforeldre, tanter og onkler til barnet :)
 
Vi inviterte kun våre foreldre og søsken med familie + faddere. Ingen av oss har gjenlevende besteforeldre dessverre.
 
Fra min far sin side er det kun han og samboer som er invitert. Men ellers er nesten alle besteforeldre, oldeforeldre, tippoldemor, tante, kusine og fettere er invitert. Totalt blir vi vell rundt 21 stk. Men jeg har unnlatt og invitere mange i min familie grunnet lite kontakt.
 
Vi var 40 stk. Sambo inviterte alle sine og jeg har liten familie så inviterte noen venner også :)
 
Vi er litt uenige vi.. jeg ønsker å ha kun nærmeste familie - da blir vi 22. Men mannen vil ha noen tanter og søskenbarn og da ender vi på 35!
 
Besteforeldre, tanter/onkler og søskenbarn av barnet inviteres. Pluss faddere og min beste venninne med barn som er fadder på min eldste datter. Blir nok ca 18 stk.
 
Skulle vi ha invitert alle hadde det blitt ca 70 gjester! Så vi sitter enda og diskuterer. Stor familie på begge sider. Her sitter vi enda med gjestelisten. Dåpen er 5. Februar så vi må vel skynde oss med å redusere antallet. Maks 30 stk har vi plass/råd til.
 
Vi var 39 denne gangen. Nærmere 50 med førstemann. Tenker det ikke er noen regler på dette, men et gjennomsnittlig dåpsfølge i kirken regnes å være 20-25 stk.
 
Vi blir 19 og det er inkludert oss selv. Fire barn. Altså 15 voksne. Kjenner at det er helt greit denne gangen. Sist var vi nærmere 30, men da kunne vi ha det utendørs hjemme.
 
Back
Topp