Dåpsgaver

Bkno1748562

Forelsket i forumet
Jeg lurer på hva babyene deres fikk til dåpen :-) Hadde dere sendt ut ønskeliste på forhånd? :-)
Setter dere pengene på konto til dem er 18 år eller bruker dere de på ting de små trenger etter hvert?

Her fikk hun to bøker, sparebøsse, servise, gullsmykke, sølvarmbånd, sølje, gyngehest (etter eget ønske, skal slites på parketten:P) og selvfølgelig penger :-)
Pengene spares på konto til hun er gammel nok til å bruke dem på noe fornuftig :-)
Jeg synes det er så koselig med gaver som jeg kan seinere fortelle om eks "Denne fikk du av oldemor til dåpen" om dere skjønner :D

Hun fikk sølvskje med navn, talkerkensett, 4 smykkeskrin (!), 2 sett til tann og hårlokk, 3 smykker, sølje, rangle, bok, tripp-trapp stol og penger.

Pengene skal inn på sparekontoen hennes, og skal ikke ut før hun er 18.

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Jeg hadde nevnt til familien hva jeg ønsket til henne,slik at hun fikk litt av det samme som storesøstrene:) Prinsesse album, smykkeskrin, tinn-tallerken, dåpsattestholder, armbånd, 2 gullsmykker, 1 sølvsmykke, sølje, lydbøker, "Mitt første år" bok, bestikk, servise, liten stol malet med navn/dåpsdato og penger. Vi sparer til jentene i Fond hver måned, pluss 1000,- på sparekonto. Skal brukes til førerkort o.l fra 18 års alder :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Her fikk han klær, penger, armbånd, 5(!) sparebøsser, dåpsattestholder, 4 sett med skål, fat og kopp (utrolig kjekt med bruksgjenstander, storesøsteren har brukt sitt masse), sølvskje, klokkestreng, brio togbane og et par andre treleker og bil (sånn stor i metall som han kan sitte på når han blir større).

Noe av pengene var øremerket til kniv og gaffel i sølv, så det har jeg kjøpt i samme serie som sølvskjeen han fikk. Resten blir satt på sparekonto.

Merker stor forskjell på hva han fikk og hva storesøsteren fikk i alle fall. Sikkert fordi det er så mye mer utvalg til jente når det kommer til smykker og slikt. Han fikk i alle fall dobbelt så mye penger som det hun fikk til sin dåp. Jeg skjønner det jo, men samtidig så synes jeg det er litt urettferdig at de har så ulikt beløp på konto :P Håper det jevner seg ut med årene, etter bursdagsfeiringer og slikt :)

Hun fikk 4 smykkeskrin, barnesølje, mange smykker og armbånd, tinnmålebånd til å henge på veggen så hun kan måle seg, penger, tinnbestikk, sølvbestikk, hans og Grete skål ( til å spise av), barnehagesekk, øredobber, tinntalerken som vi kjøpte med noen av pengene hun fikk.
Hadde ikke satt opp noen ønskeliste på forhånd nei. Vi sparer til begge barna fast hver måned som de skal få når de trenger, som til førerkort,bolig eller lignende.

Smykker, sparebøsse, dåpsattest rull, penger, bestikk (hans og grete)....
Smykkeskrin, krakk med navn og dåpsdato på... Sølje til bunad :)

Back
Topp