Dåpsgaver

Lambi`83

Forumet er livet
Septemberlykke 2015
Sommerfuglene 2017
Lillegull skal døpes søndag om 2 uker og vi får jo spørsmål om hva han ønsker seg, men vi aner jo ikke!

Hva fikk gullene deres til dåpen da?? Hva ønsket dere dere på vegne av dem??

Vi har dåp førstkommende søndag og har vel stort sett ønsket bare penger! kommer ikke på noe annet vi kunne ønsket til han... jeg ser ingen nytte i masse smykker og greier!

Jeg ønsket meg ingenting, sa bare " gi en gave fra hjertet".. Ante ikke hva jeg skulle ønske meg til ho.

Jeg fikk VELDIG mange smykker til ho, noe jeg egentlig forventa siden ho er jente. Tror jeg fikk i hvert fall 7 kjeder. Også fikk jeg 4 smykkeskrin, penger, barneservise. Når jeg tenker meg om så er egentlig barneservise en ganske fin gave :) Det var en kopp og skål i mummimotiv. Også fikk jeg " min første tannn", " min første hårlokk", sparebøsse, og høydemåler.

Jeg har byttet noen av gavene da.. Trengte ikke 2 " min første tann", og 3 nesten identiske smykkeskrin. Det fjerde var fra meg , og var et ordentlig og stort et :)

Vi opprettet en konto og sa fra at vi ønsket penger til hennes konto. Så slapp vi alle de sølvdritgreiene som blir bare stappa i ei skuff og glemt

Vi har barnedåp til søndagen, men ingen har spurt om hva vi ønsker oss. Håper vi får barneservise, det er en fin gave! :) Vet at vi får sølvkopp og bestikk og noen penger også, da.

Vi ønsket oss ikke noe spesielt siden jeg ikke var helt sikker på hva som var vanlig å gi gutter...men vi fikk penger, "boken om meg" (2!!) , høydemåler i tinn med inngraveringsmulighet, medaljong-dings til å henge på vogna med inngravering, sølvskje i barnebestikk.... Bestikk er jo i alle fall noe man kan få brukt om ikke annet, de bøkene har vi nå fire stykker av så de skal vi bytte :-) inngravert tinnfat eller sølvkopp eller noe slik er vel også vanlig å gi...

Vi ønsket sølvramme som kan graveres, sølvbestikk og -krus og sang-/eventyrbøker. Ramme og bestikk fikk hun fra besteforeldrene sine og sangbok fikk hun fra mannen sin onkel+sambo. Ellers fikk hun mange smykker, porselensservise med fat, dyp tallerken og krus, barnebibel, fotoalbum og penger. Vi kommer nok til å bytte en del av smykkene, for det er jo ikke vits at hun har så mange.

Til førstemann ønsket vi oss sang- og eventyrbøker, og de har han stooor glede av nå og vil nok ha det i mange år til! De koster jo litt, de der "den store sangboka" osv... Nå til nr.2 blir det vel mer penger vil jeg tro.. og sikkert noen sølvskjeer og smykker :P Sølvskjeer syns jeg er helt latterlig.. hehe! Men det er vel fordi jeg selv ikke aaaaner hvor mine er, også syns jeg det er mye styr med sølvpuss... og det finnes SÅÅÅ mye fint som ikke er sølv! ;) 
MEN de bøkene, beste vi har!

stva skrev:
hmmm.. vi skal også ha dåp til helgen...

Fredrik ønsker seg:
- babyteppet med brodert navn, fødselsdato, lengde og vekt
- Sophie la girafe
- tre-leker
- dåpsattest rull med gravering
- barnehagesekk
- matboks/drikkeflaske
- penger

Min fikk sophie til julegave :) Ho er glad i den :)

stva skrev:
Har kjøpt en liten Sophie til han, sånn bitering... men tenkte han vil få glede av de litt større Sophie'ene ;)

Åh :) Visste ikke at det fantes en liten Sophie, bitering, jeg. Det skulle jeg ha visst. Ja, det er bare 1-2 uker siden min begynte å vise litt interesse for den store Sophie :) Så ho hadde ikke glede av den med en gang ho fikk den. Din vil sikkert få glede av Sophie raskere hvis han får den nå, til dåpen :)

Jenta våres fekk et inngravert fotoalbum (sølv),et fotoalbum til inngravert sølvramme og smykkeskrin, ramme i sølv med bilder frå 3,6,9 mnd og 1 år, inngravert bunadskniv, et sølvkjede, krus og grauttallerken, penger. Stort sett det same storesøster fekk for 6 år siden.

pingvinenA skrev:

stva skrev:
Har kjøpt en liten Sophie til han, sånn bitering... men tenkte han vil få glede av de litt større Sophie'ene ;)

Åh :) Visste ikke at det fantes en liten Sophie, bitering, jeg. Det skulle jeg ha visst. Ja, det er bare 1-2 uker siden min begynte å vise litt interesse for den store Sophie :) Så ho hadde ikke glede av den med en gang ho fikk den. Din vil sikkert få glede av Sophie raskere hvis han får den nå, til dåpen :)

Sånn en ... :))

Her fikk han 3 fotoalbum, 4 (!) sparebøsser, sølvbøsse til første tann og første hårlokk og et kunstbilde av oss :)

Vi ønsket (og fikk) det samme som til storebror. 
Dåpstallerken
dåpsattestbeholder
fotoalbum m/gravering
bestikk
barneservise
2 smykker
dåpskopp

Men kunne fint ønsket meg tripp-trappstol også:)

Her fikk lillegutt ett armbånd med navnet på, en sparebørse, ett tinnkrus med navn og fødselsdato, slipsnål og 12 500 kr! Veldig fornøyd, men skulle ønske han fikk sånn ramme så du graverer inn navn, fødselsdato, vekt, lengde osv.. Men det skal jeg ta og kjøpe til han =)

Back
Topp