Dåpsgaver/Navnefestgaver

Galadriel

Gift med forumet
Marsboerne
Hva fikk de små, eller hva skal dere ønske de til dåpen/navnefesten? På vår (min) liste står dåpsattestholder, smykker, smykkeskrin, sparebøsse, Fjellrevensekk, Thorbjørn Egner bøker, Astrid Lindgren bøker, dukkeseng og dukkevogn fra Kids Concept, servise og bestikk, penger.. Det helt vanlige, med andre ord :) Vi skal også være faddere for kusina til ungene i begynnelsen av Juni, og vi er usikre på hva vi skal gi. Kanskje dere har noen gode ideer? :)
 
I tillegg til de tingene du har nevnt, ønsker vi oss en gyngesau, evt. et annet gyngedyr

882 Speedster Baghera Pink-web.jpg rosa sittebil

19012_6170.jpg trunki koffert

Kusina til Anna fikk også en gyngestol malt med barnemotiv og barnets navn av svigers da hu ble døpt. Vi ønsker oss ikke det til Anna, for jeg har en som jeg fikk da jeg var liten som hun kan arve:) Rosemalt med inistialene og fødselsdatoen min på.
 
Vi har ønsket oss en Hokus Pokus stol til S. Har Tripp trapp, men har alltid ønsket meg en sånn gammeldags en... Ellers har ingen spurt, så regner med at det blir mye smykker, smykkeskrin og denslags.

Nevøen vår har navnefest i helgen, jeg har kjøpt servise og bestikk med motiv fra Elsa Beskow.

Hørte akkurat om noen som hadde kjøpt et epletre i dåpsgave. Det er jo ganske originalt? Og ganske koselig synes jeg :)
 
Vi kommer til å ønske oss servise, bestikk og tripp trapp. Ellers har jeg ikke så mye ønsker. Så kommer jeg til å kjøpe sølv skje og gaffel til han for penger jeg arver av bestemor, for det fikk storebror i gave av henne til sin navnefest. Likt må det være:)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app
 
Liker også tanken på å kjøpe et tre man skal plante i hagen som skal vokse sammen med babyen. Er det som er mest "IN" for tida nå tror jeg.. lurer på å kjøpe det til niesa mi sin navnefest. Til dåpen fikk vi tripp trapp, babybjørn, penger, smykker, armbånd, sølvskje, liten bunadsølje
 
vi ønsker oss reiseseng med madrass, armbånd med hennes initialer og fødselsdato.

Leker og ellers utstyr har vi nok av :-) Svigers betaler maten slik de gjorde med de to store.
 
Jeg tenkte egentlig frukttre, men så tenkte jeg at det blir så mye jobb med raking av løv og rydding av råtten nedfallsfrukt.. Men kanskje jeg er over middels pessimistisk? ;) Men det må jo ikke være epletre; og det finnes vel noen fine trær som ikke løver så fælt?

Sånn koffert var en god idè, så kan storebror få i bursdagsgavr måneden etter! ;) Trenger noe eget å pakke i når vi reiser til DK.

Synes også det er veldig få som spør hva man ønsker i dåpsgaver. Merkelig egentlig, man ender jo bare opp med unyttige ting som står å samler støv. Eller veldig mange smykker til jentene...
 
Den kofferten er genial. Helt perfekt på flyplassen og den går som håndbaggasje. Hadde den med til Egypt i fjor og da kunne enten storebror dra den selv eller vi kunne dra han mens han satt oppå. Jeg har kjøpt sån bag man kan feste inni også så blir det litt ryddigere. Vet ikke om jeg skal ønske det til lillebror eller om han bare kan arve storebrors når den blir for liten og barnslig.

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app
 
Vet han får slipsnål, dåpsattestholder, paispade og syltetøyskje. Har dåp på søndag.

Har ikke ønsket noe spesielt til han
 
Den kofferten er genial. Helt perfekt på flyplassen og den går som håndbaggasje. Hadde den med til Egypt i fjor og da kunne enten storebror dra den selv eller vi kunne dra han mens han satt oppå. Jeg har kjøpt sån bag man kan feste inni også så blir det litt ryddigere. Vet ikke om jeg skal ønske det til lillebror eller om han bare kan arve storebrors når den blir for liten og barnslig.

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app
Jeg så sånn koffert på flyplassen i sommer da jeg var gravid, og bestemte meg da for at sånn skal ungen min ha! Så hvis hun ikke får det til navnefesten så kjøper vi det selv;)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Jeg tenkte egentlig frukttre, men så tenkte jeg at det blir så mye jobb med raking av løv og rydding av råtten nedfallsfrukt.. Men kanskje jeg er over middels pessimistisk? ;) Men det må jo ikke være epletre; og det finnes vel noen fine trær som ikke løver så fælt?

Sånn koffert var en god idè, så kan storebror få i bursdagsgavr måneden etter! ;) Trenger noe eget å pakke i når vi reiser til DK.

Synes også det er veldig få som spør hva man ønsker i dåpsgaver. Merkelig egentlig, man ender jo bare opp med unyttige ting som står å samler støv. Eller veldig mange smykker til jentene...
Jeg kunne ønske flere spurte, men det er ikke så mange som har. Søstern til sambo spurte om ønskeliste, men den var tydeligvis ikke bra nok, for nå har hun spurt om vi ønsker oss sølv til henne som kan samles på. Kakegafler f.eks. Jeg synes det er en veldig kjedelig gave, man inviterer jo ikke gjester på kaffe og kaker før man er gift og har eget hus eller no.
Skjønner ikke hvorfor hun spør om ønskeliste når hun velger å overse den.

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Da noen i familien til mannrn skulle døpe sin, så la de ved ønskeliste i innbydelsen. Ikke så dumt kanskje, men det er litt for sent for oss nå. Vi sendte de her om dagen.

Men merkelig å be om liste, for så å ignorere den helt ja! Spent på hva ho ender opp med å kjøpe :)
 
Er det normalt å ha ønskeliste? Har vært i mange dåper i det siste og aldri fått noe ønskeliste.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Er det normalt å ha ønskeliste? Har vært i mange dåper i det siste og aldri fått noe ønskeliste.


Sent from my iPhone using BV Forum
Jeg lagde den først når fok begynte å spørre.
 
Her fikk hun to smykker, et armbånd, barnebestikk i sølv, sølvkopp, sølv teskje (skal samle på det), bunadssølje, smykkeskrin, tinnfat med gravering, saueskinn med navnetrykk, gavekort på klær og penger.

Fikk noen spørsmål på forhånd om hva vi ønsket henne, så fikk mye som stod på ønskelista vår :) Vi ønsket en del sånn at alle ungene har noenlunde det samme.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Guttungen her fikk slipsnål, dåpsattestholder, paispade og syltetøyskje (samle serie), skje i serie, dåpsskje med rangle, den store eventyrboka, 3(!) sparebørser(bytta inn 2 til stork barneskje), 1000kr, 3 forskjellige serviser, bilderamme, armbånd med politibil og smykke med traktor :)
 
Hm, vi skal være faddere i dåp neste helg, så jeg sendte en melding og spurte hva hun ønsket seg. Jeg hadde liksom sett for meg å kjøpe et smykke eller armbånd, pluss litt penger. Får tilbake den samme ønskelista som vi fikk til jul! Altså diverse leketøy, Play Dough, perler, strømpebukser og hvite gensere... Syns det skal være litt mer spesielt når man kjøper dåpsgaver altså! Men nå blir det jo teit å kjøpe noe som ikke står på lista.. De ønsker seg bøker, så egentlig ville jeg gått for dèt, men ettersom de er danske vil jeg ikke kjøpe norske bøker heller. Da får det vel bare bli penger da, selv om det er litt kjedelig. Spesielt når vi er faddere! Hadde vært gøy å gi noe som varer litt...
 
Hm, vi skal være faddere i dåp neste helg, så jeg sendte en melding og spurte hva hun ønsket seg. Jeg hadde liksom sett for meg å kjøpe et smykke eller armbånd, pluss litt penger. Får tilbake den samme ønskelista som vi fikk til jul! Altså diverse leketøy, Play Dough, perler, strømpebukser og hvite gensere... Syns det skal være litt mer spesielt når man kjøper dåpsgaver altså! Men nå blir det jo teit å kjøpe noe som ikke står på lista.. De ønsker seg bøker, så egentlig ville jeg gått for dèt, men ettersom de er danske vil jeg ikke kjøpe norske bøker heller. Da får det vel bare bli penger da, selv om det er litt kjedelig. Spesielt når vi er faddere! Hadde vært gøy å gi noe som varer litt...

Syns det er rart når folk ønsker seg helt vanlige klær å leker til en dåp! Spesielt fra en fadder.. Min oppfatning er at barnet får ting som han/hun kan se tilbake på å tenke at det fikk jeg til dåpen av den å den.. Tar jo ikke vare på en helt vanlig strømpebukse :p

Ene fadderbarnet mitt var det veldig understreket at de ikke ønsket seg sølv, men leker ol. jeg var så frekk at jeg ikke fulgte deres ønske å kjøpte en fin, dyr sølje som kan brukes både som barn å voksen.. Foreldrene ble veldig overrasket å glad for dette var noe de ikke hadde tenkt over at var noe de ville få bruk for før eller siden :)



Sent from my iPhone using BV Forum
 
Dette fikk min gutt: Gravert Hardanger kniv (voksen), penger, Eik "et lite eventyr" Scrapbook.. (fantastisk flott fra gullsmeden), Barnekunst, porselen tallerken asjett, skål og kopp, tute-kopp i tinn, barne sølvskje med gravering, sølvskje etter tipp oldefaren sin, mellomstor/liten tre kiste som var malt navn og fødselsdato inni, barnebøker, hjemmelaget flott heklet teppe, barne bestikk, diverse rammer og fotoalbum fra gullsmeden, tre-leke, kjede stjernetegn og et tøft armbånd, sparebøsse med traktor og henger. pluss noen nattpysjer (det trengs alltid)
 
Jenta mi fikk:
fjellreven-sekk med matboks og drikkeflaske
mummi kopp, skål og skje fotoramme
skål med eventyr-motiv
lysestaker i sølv, gravert
to bunadsøljer
smykkeskrin i sølv
min tante Christines serviettring i sølv (som Anna Christine er oppkalt etter) gravert på nytt
sølvskje fra oldemor og oldefar (bryllupsgaven deres, oldemor het Anna)
sangbok
to barnebøker
sommerfugl-armbånd og kjede
fire hjertesmykker
penger

I tillegg hadde mamma skrevet en sang, det var kjempekoselig!
 
Last edited:
Back
Topp