Dåpsgave

Bambie

Forelsket i forumet
♡Julekulene 2021♡
Hei :)
Jeg får ofte spørsmål om hva vi ønsker oss til dåpen men jeg aner ikke. Så da lurer jeg på om noen her har ideer til hva vi kan ønske oss eventuelt om du har hatt dåp før og noen gaver du satte ekstra pris på?
 
Vi har ønsket oss bunadssølv til navnefesten til begge barna :) (ja, til gutten også). kjekt med noe som faktisk er brukbart i senere tid. Bunad får de uansett - jenta når hun er 15 og gutten når han er 20. Om de plent vil ha en annen bunad enn den de har fått sølv til, så selger vi sølvet når de blir så gamle at vi skal få sydd bunaden :) om de ikke vil ha bunad - ja da får den henge i skapet til de ombestemmer seg :)
 
Vi har laget oss sparekonto til barnet og ønsker penger på den kontoen.
For vi trenger ingeting til barnet, enda.
 
Medlemskap i boligbyggelag, som bob f.eks? Det er gratis fram til barnet fyller 18. Då dei kjem seg litt enklare inn på boligmarkedet med allerede mange års oppspart annsinitet
 
Foreløpig ønskeliste: sånn sølvramme med fødselsinfo, fødselsplakat, nøkkelknippe fra Yndling, sparebøsse, barneskje, første tann/første hårlokk-sett, barnehagesekk, barnesølje, barneservise.
 
Dette har vi på listen så langt :happy:
-Armbånd m navn
- Smykke
- Smykkeskrin
- sparebøsse
- Bestikk med navn
- penger
- babybok/album til å skrive i
- koseklut med navn
 
Eg drive å fundera på dette sjølv. Skal ha dåp for tvillingane i slutten av sept. Tenke Foreløbig bunadsølv til begge to og barneservise. Og eventyrbøker. Det har eg gitt i dåp sjølv før og det har vore populært, den dyre og skikkelige typen. Ønsker litt smykke og, men kanskje mest til jenta vår.
 
Røros pledd til barn, fødselsplakat, bursdagstog fra kongens sløjd, bæremeis, barnehagesekk, gyngestol, sett med stoler og bord.

Anbefaler rørospledd! Storesøster har det, og det er gull å ha over vinterposen på kalde dager, eller om en må legge ned baby på hardt underlag :) mi har også hatt det som ekstra teppe i barnehagen. :) ville forresten hatt det i barnestørrelse, og ikke baby, for da varer det mye lengre. :)
 
Back
Topp