Dåpsgave

s_lady85

Elsker forumet
Skal i dåp neste helg... hva er det egentlig som er vanlig å kjøpe?

Så er det dette med gravering av navn etc. Regner ikke me enn graver inn før en gir gaven men at dette er noe foreldrene gjør hvis de ikke vil bytte det? Hvis alle gir det samme ferdig gravert så sitter de jo der med det samme uten å kunne bytte det?![8|]

De Store Hvite, ullpledd, smykke/armbånd, servise, fint smykkeskrin fra Gullsmeden hvis det er jente, noe flott fra Nøstebarn, penger på bank....

jeg kjøpe en eventyrbok sist og skrev et dikt inni samtidig og noen ord fra meg. Sammen med noen klær jeg har lagd. Jeg har også gidd smykker med byttelapp på til andre :)

Jeg synes f.eks eventyrbok/sangbok etc er fine gaver.
Ullpledd...?
Smykker synes jeg er litt skumlere å kjøpe, i og med at jeg selv er veldig sær på hva jeg synes er fint av slike ting.
Hør evt med foreldrene om den lille skal samle på noe sølvtøy?
Sånne små bokser til første tann og første hårlokk ser jeg ikke helt poenget med.... Men mange synes jo det er fint og hyggelig. Så tror du bare må se an foreldrene da! ;)

LYKKE TIL!! =)

Jeg pleier å kjøpe barnebibel (spesielt hvis det er en gutt). Ellers er jo smykker til små jenter søtt. Hvis du vil kjøpe noe som trenger gravering kan man legge med gavekort på det fra gullsmeden. Så har foreldrene fremdeles mulighet til å bytte gaven om de skulle få flere av den.

ORIGINAL: siven79

Tja, masse som er vanlig å gi.

Sangbøker
Barneservise
Minnebok
Sølvgreier, type; ramme, plakett, min første tann etc etc
Klær
Fotografering
Smykker (poppis til gutter for tiden og)

Ang gravering så er det mulig å betale for graveringen og at foreldrene ordner dette selv i etterkant.
Da følger det med ett graveringskort i gaven

de bor i en annen by... så regner med denne butikken må være hos dem også for gravering... litt kjedelig for dem å komme hit for å gravere... kanskje lurest å kjøpe noe uten gravering ....

men du sier barneservice... var inne på et par gullsmedbutikker i dag, de dem hadde var ikke spesielt fine [&o] men syns jeg har sett noen finere hvor det står lille prinsesse/prins på.... men lurer på om dette var på obs en gang i tiden, hehe....
trenger vel ikke komme fra gullsmed? [;)]

ORIGINAL: s_lady85

Tja, masse som er vanlig å gi.

Sangbøker
Barneservise
Minnebok
Sølvgreier, type; ramme, plakett, min første tann etc etc
Klær
Fotografering
Smykker (poppis til gutter for tiden og)

Ang gravering så er det mulig å betale for graveringen og at foreldrene ordner dette selv i etterkant.
Da følger det med ett graveringskort i gaven

de bor i en annen by... så regner med denne butikken må være hos dem også for gravering... litt kjedelig for dem å komme hit for å gravere... kanskje lurest å kjøpe noe uten gravering ....

men du sier barneservice... var inne på et par gullsmedbutikker i dag, de dem hadde var ikke spesielt fine [&o] men syns jeg har sett noen finere hvor det står lille prinsesse/prins på.... men lurer på om dette var på obs en gang i tiden, hehe....
trenger vel ikke komme fra gullsmed? [;)]

Det prins og prinsesse settet har de på glassmagasinet. Er vel Porsgrunn som har det.
Har det til min prinsesse og liker det godt. [:)]

Oki, takk for tips [;)] skal ta turen å se på det [;)]

Ja, både Obs! og glassmagasinet har det serviset. Syns det er superfint, og så er det favoritten til lillemor[:)]

Lille Prins fra Porsgrunn Porselen fikk vi til gutten her også, og han elsker det[:D]  Serviset har vært kjempegodt å bruke hele veien, både til grøt når han var liten og når han seinere begynte med brød [:D] Koppen erogså kjempegod for små hender[:)]  Absolutt å anbefale[:D]

Back
Topp