Dåpsgave

Sarah26

Glad i forumet
hvis en er gudmor, og har ein grei økonomi, hva er da normalt å kjøpe for i dåpsgave??

Patrick fikk av sine gudforeldre:

-Fisher Price brannbil (et vennepar av oss)

-Smykke og smykkeskrin (min søster og svoger)

- Holder til dåpsattest (min lillebror)

Jeg er gudmor til 3 jenter og har kjøpt:

- Sett med tallerken, kopp og skål i porselen
- Smykkeskrin og ramme i sølv

Til Ingri husker jeg faktisk ikke.. det er snart 7 år siden..

oki :) når du sier med gudmor, så mener jeg den som bærer barnet. ser dere på det som noe mer enn de som tar lue og er vitner??

Vi bærer selv.. Hos oss har alle like stor rolle på en måte:) samme for de jeg er fadder på:)

ORIGINAL: Sarah26

oki :) når du sier med gudmor, så mener jeg den som bærer barnet. ser dere på det som noe mer enn de som tar lue og er vitner??

For meg er Gudmor og fadder det samme, og er mennesker jeg hr valgt for å være støttepersoner for ungen min i oppveksten. Jeg vil at disse skal være folk Elizabeth kan gå til når hun syns at vi er skikkelig dritt, og jeg vil de skal være på hennes side. Tradisjonelt var det jo gudforeldrene som skulle ta seg av barnet om foreldrene døde, men så drastisk ser jeg ikke på det nå da=) Men syns absolutt faddere er noe mer enn vitner - jeg forventer faktisk av Elizabeths faddere at de skal ta en aktiv del i hennes liv. Hvorfor skulle man ellers være fadder?

ORIGINAL: MariaKA

ORIGINAL: Sarah26

For meg er Gudmor og fadder det samme, og er mennesker jeg hr valgt for å være støttepersoner for ungen min i oppveksten. Jeg vil at disse skal være folk Elizabeth kan gå til når hun syns at vi er skikkelig dritt, og jeg vil de skal være på hennes side. Tradisjonelt var det jo gudforeldrene som skulle ta seg av barnet om foreldrene døde, men så drastisk ser jeg ikke på det nå da=) Men syns absolutt faddere er noe mer enn vitner - jeg forventer faktisk av Elizabeths faddere at de skal ta en aktiv del i hennes liv. Hvorfor skulle man ellers være fadder?

er forsåvidt enige med deg, bare att her er det liksom den som bærer som er hovudansvarlig om det går ann å si det sånn, men vi har valgt faddere som alle kommer til åvære der for barna, så blir uansett ikke noe problem :)

jeg kjøpte http://www.mittrom.no/comersus/store/comersus_viewItem.asp?idProduct=400

i tillegg lage jeg en "dåpstallerk" med porselenmaling [:D]

ORIGINAL: Ezri

jeg kjøpte http://www.mittrom.no/comersus/store/comersus_viewItem.asp?idProduct=400

i tillegg lage jeg en "dåpstallerk" med porselenmaling [:D]

den va kul :)

Back
Topp