Dåpsgave til jente

Frosk

Glad i forumet
Oktobermirakler 2013
Er det noen som har forslag til dåpsgave til jente? Det blir ofte mange ting av samme sak, men vet ikke om noe annet enn armbånd, kjede og slike ting som min første tann ol.

Smykkeskrin og sparebøsse er jo fint, men også vanlig.
Ramme som kan graveres med dåpsdato, fødselsdato, vekt og alt det der selger de vel også hos gullsmeder og slikt.
Alternativt en sånn Timezz-ramme som de hadde som premie her inne en gang?

Eller en klassisk eventyrbok eller sangbok til barn f.eks.

Blir vel gjerne det samme som til gutt men kanskje litt mer smykker? Sølje er jo fint. Kun brukes til bunad/festdrakt (både som barn og voksen) men også fint på finkjole til småjenter :)

Jeg ville kjøpt noe slik som barnebestikk, tallerken/kopp/skål, barnebok, fondsandeler (om foreldrene har noen tanker om det), barnehagesekk, liten termos og god mat eske. Alt dette har vi som ønsker til vår datter :)

Venter ei lita snuppe 5. august :)

Ville ikke kjøpt alt det vanlige da det ofte blir kjøpt av nerme... så ville gått for eventyr bok, eventyr lyd cd, litt spesielle leker...

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Jeg gir alltid den store barnesangboka i dåpsgave :)

Sølje er populært, dåpspledd med brodert navn og dato f.eks.

Sent from my GT-P5100 using BV Forum mobile app

Vi fikk eventyrs bok som blir brukt flittig nå ;)
Ei vennine av meg ønsket seg gisp sett slik at hun kunne få avtrykk av babyens føtter/hender :-)

Personlig bok/pledd/kose klut.....

Sent from my GT-P7310 using BV Forum mobile app

Jeg kommer til å ønske meg mye av de litt "finere" bøkene jeg da.. Drn store eventyrboka fikk vi ved fødsel, så ønsker meg resten av den serien bl.a. :-)

*duppedingsen*

Vi fikk ullpledd, tur bæremeis, barnesovepose, smykker i samme sett, tallerken med gravert navn osv, dåpsattest gravert, fin bilde album gravert, eventyrbøker, porselen sett i krus osv, leker, babygym, sølvskje, første tann og hårlokk.

Er som regel de nærmeste som graverer, så jeg hadde nok ikke gravert inn navn pga bytting osv. Vi graverte armbåndet selv etterpå.

Vi kjøpe sånn bok fra pledd.net + en sånn knagg med navnet til barnet =) Falt i smak og va en litt uvanlig gave ..

Boka; mine første år.

Vi fikk gyngehest.. fra kremmerhuset, , kjempefin:-) står til pynt i stua, gleder meg til den kan tas i bruk.

Medlemskap i Boligbyggelag...;)

Sent from my HTC One X using BV Forum mobile app

Back
Topp