Dåpsgave til eget barn

Trenger man det? Vi har opprettet sparekonto i hans navn og han får månedelig inn hele barnetrygden der som vi fortsetter med i årene som kommer. Det får vell bli dåpsgave da:p

Nei, derfor æ spør :) fordi æ vet ikke.
Føler kanskje festen er en gave? Koster jo noen tusner
Trenger man det? Vi har opprettet sparekonto i hans navn og han får månedelig inn hele barnetrygden der som vi fortsetter med i årene som kommer. Det får vell bli dåpsgave da:p
e

Gir ingen ting. Festen er kostbar nok :)

Vi har ikke gitt våre egne barn dåpsgaver nei.

Tenkte egentlig på å kjøpe noen fine album, gullsmeden har noen nydelige litt dyrere fra Eik, og fylle de inn :-) Er jo noe jeg egentlig kunne tenke meg å ha til dem selv også, så vinn vinn ;-)

Vi satt 2000kr inn på en konto vi opprettet, vi sparer dog ikke hver mnd til han. Setter inn når vi har mulighet. Storebror fikk det samme til dåpen.

Vi ordnet heller ingen dåpsgave, men sparer kr 500,- til begge barna hver måned :) Og som nevnt over her.... festen koster mer enn nok :)

Nei. Gjorde der ikke til nr 1 så blir ikke noe til han heller. Vi døper ikke barna heller. De har navnedag og jentungen var 1 år og lillegutt kommer til å være nesten 2 år. Kan være vanskelig å få navn og navnedag til å stemme med en helg.

Faren har kjøpt smykke til han for et halvt år siden. Men det var fordi han likte smykket så godt og har gitt samme til nevøen. Utenom det så kommer vi til å opprette et kontonr til han til dåpen som folk kan sette inn penger på hvis de ønsker å gi penger i gave. Og så skal vi ta polaroidbilder på dåpen og lime inn i scrapbook som folk kan skrive hilsener i og som han får da som minnebok fra dåpen sin :)

Nei. Gjorde der ikke til nr 1 så blir ikke noe til han heller. Vi døper ikke barna heller. De har navnedag og jentungen var 1 år og lillegutt kommer til å være nesten 2 år. Kan være vanskelig å få navn og navnedag til å stemme med en helg.

Har du navnefest den dagen navnet har navnedag?

Har du navnefest den dagen navnet har navnedag?
Nei. Navnefest og navnedag er to forskjellige ting. Navnefest er jo humanetisk. Navnedag er egentlig ingenting. Jeg hadde det når jeg ble født. Da skriver vi ikke barna inn noen religion så de kan bestemme selv.

Nei. Navnefest og navnedag er to forskjellige ting. Navnefest er jo humanetisk. Navnedag er egentlig ingenting. Jeg hadde det når jeg ble født. Da skriver vi ikke barna inn noen religion så de kan bestemme selv.
Ja det vet æ. Men du skriver å få navn og navnedag til å stemme i en helg?

Back
Topp