dåpsgave til ditt eget barn..

Mamman til Pat/Kev

Elsker forumet
Hva gir man??? Eller gir man i det hele tatt?
Satt å snakket med en venninne i helgen og sa jeg opprettet konto til eldstemann da han ble døpt, og satt inn en sum der, samme ville jeg gjøre til minsten. Hun mente det ikke var vanlig å gi gave til sine egene barn..?
Og at gaven uansett var upersonlig..?
Skal jeg liksom gå å kjøpe sølv til sønnen vår da, er det mere personlig? Er jo ting han ALDRI får brukt.. Penger er vel alltid kjekt å ha på en konto?? Som besteforeldre og sånt å kan bruke...

Vi ga ingenting, synes selskapet og alt det var nok[:)]

ORIGINAL: ~Alexandra~

Samme her.

Vi kjøpte ett gullarmbånd å åpnet en konto som vi satt en sum penga på.

samme her

Ok...ser det ganske vanlig å ikke gi noe. Nå var jeg redd for å ikke gi gave første gangen(trodde det var sånt alle gjorde, og kanskje foreldrene ga mest å), så opprettet jo konto, så får gjøre det denne gangen å. Ikke det at det er den største summen som blir gitt da.
Men å gi sølv og gull til sønnen vår tror jeg ikke jeg går for... BLir jo bare stående på en hylle alikevel[&:]

vi holdte selskapet så fikk han 2000 på konto med oss.

Vi har ikke hatt råd til noen sum på konto, men har likevel aldri vært aktuelt at de ikke skulle få noe heller, for jeg trodde det var helt vanlig å gi dåpsgave til sine egne barn. Vi har gitt sett med tallerken og kopp til våre vi, og det har vært stas når de har blitt større og fått vite at de har fått det når de var baby. Eldste er nå 6, og bruker det fremdeles. Yngste er 2 og veldig klar over hvilket sett som er "babysettet" sitt :) 

pluss åpna en konto hvor han får barnetrygden, men det er jo ikke dåpsgave forsåvidt da

Sandra fikk stjernetegnet sitt i gull, kjedeanheng, fra oss.
Michael kommer også til å få det.

Våres barn har fått et kjede av oss i dåpsgave.

ORIGINAL: Mamman til Pat/Kev

Hva gir man??? Eller gir man i det hele tatt?
Satt å snakket med en venninne i helgen og sa jeg opprettet konto til eldstemann da han ble døpt, og satt inn en sum der, samme ville jeg gjøre til minsten. Hun mente det ikke var vanlig å gi gave til sine egene barn..?
Og at gaven uansett var upersonlig..?
Skal jeg liksom gå å kjøpe sølv til sønnen vår da, er det mere personlig? Er jo ting han ALDRI får brukt.. Penger er vel alltid kjekt å ha på en konto?? Som besteforeldre og sånt å kan bruke...

vi har satt inn penger... og besteforeldre og oldeforeldre har satt inn penger.  han fikk ikke noe annet av oss.

Vi ga jenta vår et vakkert smykke som jeg selv fikk i dåpen.
God anledning til å gi videre arvegods.

Vi kjøpte stoler men navn,vekt og lengde på...fra tusser og troll

Vi gav kosen et armbånd og en plakett (slik som disse talerknene med navn, vekt osv).

Vi følte han måtte få noe av oss også. Synes det var litt kiipt bare med "Han fikk dåpen av oss".

De fleste jeg kjenner han kjøpt noe i tillegg. Jeg synes penger på en konto er helt greit jeg. Det eller fond!!!!

Klart at foreldrene også skal gi noe til sitt eget barn. Noe annet synes jeg er knuslete.

Vi kommer til å gi lillegutt noe som varer, noe evig, samt en sum penger som blir satt inn på kontoen hans.

Planen er å spare en fast sum, som barnetrygden, hver måned frem til han er 18, penger som blir kjekt å ha til utdanning, bil eller innskudd på boliglån f.eks.

Back
Topp