dåpsgave ikke alle gir..tips?

Molly80

Forumet er livet
Tantebarnet mitt skal ha dåp om litt over en mnd.
Jeg ble spurt om å være fadder, skal ikke være det da jeg ikke liker å være det når jeg ikke er kristen, og dermed ikke vil være med på å oppdra han i den kristne tro... MEN det er ikke poenget med innlegget her da, poenget er at jeg vil gi en gave som om jeg skulle være fadder da.
Søstra mi visste jeg ville si nei, men ville spørre lell, og jeg synes jo det er stas jeg ble "valgt ut"...sånn til info om noen synes jeg er teit som sier nei![:)])

Hvor mye legger man i en dåpsgave som fadder? (Ikke så dreven i dåpsverdenen)
Og har noen orginale gaveideer? Ikke pledd, da de har fått ørten pledd alt...[;)]

litt originale gaver vi fikk og selv har gitt er kniv, trekopp, luhkka, samebelte, ryggsekk..

Hva er luhkka? [:)]

jeg tenkte å foreslå pledd.. hehe. så der gikk den..Det var det fineste simen fikk syns jeg.. 

ORIGINAL: hirly

jeg tenkte å foreslå pledd.. hehe. så der gikk den..Det var det fineste simen fikk syns jeg.. 

Han har fått tre utrolig fine alt, ellers skulle jeg gjerne gitt det!

ORIGINAL: Molly80

Han har fått tre utrolig fine alt, ellers skulel jeg gjerne gitt det!

Skjønner den! Jeg er desverre svært lite kreativ hva gaver angår.. men skal holde fantasikanalene åpne i tilfelle det skulle ramle inn et bra forslag :)

Han har fått tre utrolig fine alt, ellers skulel jeg gjerne gitt det!

Skjønner den! Jeg er desverre svært lite kreativ hva gaver angår.. men skal holde fantasikanalene åpne i tilfelle det skulle ramle inn et bra forslag :)

gjør det! [:)]Sett på barneservice med navn, men vi får se.. Sekk er et godt tips, men det kjøpte andre søstra mi til Mattis, så tipper hun tenker på det nå å

eg er fadder for to nydlige jenter [:D]. Søstre mi fikk dåpstalerken og vennina mi si jente fikk dåpsrull [:)]. 

ORIGINAL: littleM

eg er fadder for to nydlige jenter [:D]. Søstre mi fikk dåpstalerken og vennina mi si jente fikk dåpsrull [:)]. 

hva er dåpsrull? sånt vet jeg ikke hva er [8D]

Vi kjøpte sykkel til vårt fadderbarn, og i dag er han 2 år å digger den! Foreldrene syntes det var morro med en litt anneledes gave på dåpsdagen[:)]

Mine unger har fått ryggsekk, bøker, sengesett med navn på.
kommer ikke på mere for øyeblikket...

ORIGINAL: karrol

[

Denne er til voksne da ;) Det er kjempe populært her oppe å gå med disse, både gutter og jenter. Vi fikk en bitteliten slik i dåpsgave til snuppa, og den har vært kjempegod å bruke :) Litt samisk inspirert er de, men de fleste som går med disse er ikke samiske etter hva jeg har sett! Vet om mange som syr for salg, og har litt lyst på en slik til meg selv!

Gutten min fikk ikke mange, men alikevel noen flotte gaver til dåpsdagen. En original og spesiell gave syntes jeg, var en kakespade i sølv, hvor navnet og dåpsdato var gravert inn på selve "kakedelen" av spaden. Den kan han for alltid ha glede av :-)

Slipsnål med traktor på

Åååh, den der var kjempefin!!
Kor kan eg få kjøpt ein akkurat sånn??[:D]

Han fikk 2 gaver som jeg virkelig satte pris på, og det var et lommeur og en stoooor bok med masse scrappede sider i. Alt fra fødselen til dåpen hans. Bilder av besteforeldre, foreldre og andre slekninger. Var utrolig koselig å få den boka! Hjemmelagd av tanta mi. [:)]

Har lagt i forskjellig til mine fadderbarn. Var fattig student da jeg var til de to første, og de fikk vel hver sin orginale dåpsgave, "min første tann" og sån dåpsrull tror jeg det var. Siste mann gav vi bare penger (800), men fikk bare en ukes varsel før dåpen så fikk ikke handla noe da vi bor litt veldig landlig til men jeg så litt på nettet da..

mye fint her :
http://www.tusserogtroll.no/page/5381/

Eventyr/sangbøker
stonz
servise med navn
barne sovepose
kniv
sparebøsse med penger
sengtøy
saccosekk
[:)]

ORIGINAL: littleM

hva er dåpsrull? sånt vet jeg ikke hva er [8D]

Dåpsrull er et rundt etui som en legger dåpsattesten i. Er gjerne gravert på navn og datoer.

Back
Topp