Jeg skal i dåp til en venninnes barn og jeg har fått den store ære å være fadder! Saken er den at økonomien min er ganske dårlig for tiden og lurer litt på hvordan jeg skal gjøre det med gave til dåpsbarnet. Jeg hadde i utgangspunktet tenkt maks 500 kr. Ser at jeg kan få et sølvsmykke og et smykkeskrin for det. Men er ikke det noe liksom "alle" kjøper? Er jo litt kjedelig å få fem smykkeskrin liksom.
Derfor har jeg tenkt på den store barnesangboka. Den fikk min bror selv til sin dåp for snart 30 år siden og lever livets glade dager i bokhylla hos mamma fortsatt. Med sine falleferdige sider koser vi oss skikkelig mens vi mimrer og synger barnesanger sammen
den koster 400 kr og inneholder en hel HAUG av de gode gamle klassikerne. Dette er noe jeg selv kommer til å ønske meg til mine barn.
Men er 400 kr for lite? Hva forventes? Jeg vil ikke blakke meg totalt heller!
Venninna mi er forøvrig klar over min økonomiske situasjon og er i samme situasjon selv, så håper jo at ho forstår. Jeg vil heller stille opp og være der for barnet hele veien enn å bare kjøpe dyre gaver hvis jeg kunne velge..
Har dere andre forslag til dåpsgaver som ikke alle andre også vil gi??
Derfor har jeg tenkt på den store barnesangboka. Den fikk min bror selv til sin dåp for snart 30 år siden og lever livets glade dager i bokhylla hos mamma fortsatt. Med sine falleferdige sider koser vi oss skikkelig mens vi mimrer og synger barnesanger sammen
Men er 400 kr for lite? Hva forventes? Jeg vil ikke blakke meg totalt heller!
Venninna mi er forøvrig klar over min økonomiske situasjon og er i samme situasjon selv, så håper jo at ho forstår. Jeg vil heller stille opp og være der for barnet hele veien enn å bare kjøpe dyre gaver hvis jeg kunne velge..
Har dere andre forslag til dåpsgaver som ikke alle andre også vil gi??