Dåpsfest??

Gravid_Student

Flørter med forumet
Jeg og kjæresten har etter litt frem og tilbake bestemt oss for å døpe barnet vårt når hun kommer. Men hvordan gjennomføres dåpen vanligvis? Hvem er med, og holder man dåpsfest i etterkant?

:)

Jeg og kjæresten har etter litt frem og tilbake bestemt oss for å døpe barnet vårt når hun kommer. Men hvordan gjennomføres dåpen vanligvis? Hvem er med, og holder man dåpsfest i etterkant?

:)
Du bestemmer naturligvis mye selv. Skal du døpe i kirka må melde inn barnet for dåp, gå på en dåpssamtale før dåpen og så møte opp i kirka på dåpsdagen med barnet og 2-6 faddere.

Dåpsfesten er jo valgfri. Vi inviterte de nærmeste av familie og venner (kun 13 stk) og hadde middag, dessert og kaker.

Vi skal ha barnedåp. Har avtalt med kirka hvilken dag det blir. Skal ha foreldre og søsken med familie, men det blir faktisk 28 stk tror jeg vi er kommet frem til... Ikke plass hjemme til det så skal leie lokale.

Bestiller mat, all familie til samboer er tilreisende så får fullt hus den helga.... Blir mest sannsynlig koldtbord.

Bestiller nok bløtkake og kanskje ei kake til som er fint pynta, så baker jeg litt og satser på noen andre også bidrar :P

Skal avgårde i kveld å se på lokalet vi mest sannsynlig skal leie :-)

Vi fikk leid kantina på jobben t gubben, så kunne ha så mange gjester vi ville.
Inviterte 60 stk, men bare 35 kunne.
Bestilte koldtbord via jobben t gubben (ekstremt mye mat selv om vi bestilte til bare 30).
Noen bakte kaker og vi bestilte en stor sjokoladekake med bilde som dåpskake av et konditori.

Er jo litt etter hva man ønsker selv. Kjenner folk som leier lokale til dåpsfest og inviterer mye familie, og andre som velger å bare ha det hjemme og invitere aller nærmeste. Faddere må jo såklart være med :)

Vi avtalte dato med kirka og ble etterhvert innkalt til samtale med presten der vi gikk igjennom dåpsdagen og hvordan den skulle foregå :) Når det gjelder dåpsfesten etterpå, er det litt opp til en selv hvordan man vil gjøre det :)

Vi lånte et lite lokale og inviterte de nærmeste fra begge sider av familien. Vi hadde et kjempe koselig selskap med gryterett, ris, salat og baguetter til mat. Etterpå ble det kaker og kaffe og folk ble til de selv hadde lyst å reise hjem :)

Takk for gode tips! Ser for meg at det blir en enkel fest, med de nærmeste. Jeg er ikke så veldig glad i store sammenkomster...:P

Back
Topp