Dåps kjole....

Så flink du er som strikker en da! :) her har vi en dåpskjole i familien, det er brudekjolen til mamma som hun sydde om. Jeg og mine 3 søsken er døpt i den, ungene til søsteren min, ene tvillingen til bror min, sønnen min og snart babyliten :) syns den er så stas ❤

Det har jeg også lyst til, men er ikke helt sikker på om jeg er klar for ett slikt prosjekt :-/ førstemann ble døpt i xens familie sin dåpskjole, så den passer ikke helt nå :) hvilken oppskrift bruker du da? strikkes den i 3 mnd ca? :)

Stlilig:) får stikke innom garnbuikken og se litt på mønsteret :) er jo noe helt spesiellt med selvstrikket dåpskjole :)

Så flink du er! strikker du masse? Selv holder jeg på å strikke en baby-guttebunad til 17 mai :) (uten oppskrift, gulp)
til dåpen har vi også en i familien, og etter at barna døpes i den, blir det brodert inn ett lite hjerte i rosa eller blått med første bokstav i barnets navn + dåpsdato. kjempe stolt av den :):)

Jeg har denne vi fikk sydd til frøkna.. Ble sydd for å gå til gutt og jente . Er dere enig at den egner seg til begge deler?

ImageUploadedByBV Forum1367094255.016161.jpg

Ble sydd inn mye siden frøkna i prinsippe bare var 1 mnd etter termintid, sia hu kom 3 mnd før

Fikk mye oppmerksomhet på den i dåpen siden den er litt spesiell. Jeg ville egentlig ha en annen kjole frem til jeg fant ut prisen på 20000 pga mye håndsydd med gull og noe annet .. Denne kostet 4 ell 5000 som var litt mer ok sum

Fikk mye oppmerksomhet på den i dåpen siden den er litt spesiell. Jeg ville egentlig ha en annen kjole frem til jeg fant ut prisen på 20000 pga mye håndsydd med gull og noe annet .. Denne kostet 4 ell 5000 som var litt mer ok sum
Likte den veldig godt, den skiller seg litt ut i mengden :):) Superfin!

Vi har en heklet dåpskjole som har blitt brukt av meg, søsteren og Markus så da må lillebror få bruke den også :)

Så flink du r som strikker kjolen selv! Vi bruker en kjole som min mor sydde til førstemann, hun sydde om brudekjolen sin :)

Back
Topp