dåp

Ja vi har tengt på dåp...
Har termin 8 juli, og hvis alt går bra, skal nurket døpes siste uka i juli eller første i august...:)
har sikkert litt og gjøre at jeg ble oppvokst i et kristent hjem og gjærne vil få barnet døpt tiligst mulig...
men vi venter ca 3 uker , fordi nurket skal døpes der jeg og samboer kommer fra, ikke her vi bor nå...

førstegangsgravid
jeg har begynnt å tenke på dåpen...har termin i juli, men skal være i bodø det komende skoleåret..kjæresten min skal studere der mens jeg har permisjon fra min utdanning....hadde tenkt å ha dåp i jula når vi reiste hjem, for da er jo alle samlet, men så er jo 5 mnd da...den er for stor!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Uff..må vel en svipptur hjem å døype den før en gang da...mamma skal sy kjolen

Det er ingenting i veien med å vente til barnet er 5 mnd. Vi døpte sønnen vår dagen etter han ble 7 mnd. Klarte ikke bestemme oss for hvor vi skulle døpe, flytta og ville få huset litt i stand + mange andre ting som skjedde samtidig. Det er bedre å gjøre det når det føles riktig for foreldrene, enn å skulle henge seg opp i gamle konvensjoner og tradisjoner.

Vi har ikke døpt gutten vår og følte at vi var de eneste som ikke gjorde det.
Vår neste vil heller ikke bli døpt.

Back
Topp