dåp

Midt Norge

Elsker forumet
er det noen som har begynt å tenke på det..? hvordan har dere tenkt å gjøre det? lokale ,pynting ,bordkort,mat etc noen som har noen tips evt sider det går ann å gå å se på,, bynner å bli litt stressa her tiden går jo så fort.

har så vidt begynt å tenke på d... [8|]sånn faddre og mat og sånt.. tenkte å døpe jonas i mai, d er en fin mnd synes jeg[:)] men har ikke helt sotte meg inn i d enda

Vi skal ikke ha dåp i kirken, men navnefest. Det blir 6 mai, så datoen er bestemt.
Vi har bestemt faddere, men ingenting annet. [:)]

HVA ER FORSJELLEN PÅ DET DA? DÅP OG NAVNEFEST? ER DET BARE JEG SOM ER HELT [:'(] EL

Bestilte plass på navnefest en måned før termin, faktisk. Det skal foregå lørdag 1. juli. Tilbudet er kun tre ganger i året her vi bor, derfor måtte vi booke oss inn så tidlig. Og vi booket samtidig et koselig lokale som vi skal benytte til sammenkomst etterpå (vi blir ca. 25 personer).
Jeg lager tapas, siden jeg vil ha alt klart dagen i forveien. Tapas er veldig enkelt og greit å servere, og mer spennende enn vanlig koldtbord.
Kaker bestiller jeg av et par-tre slektninger som kommer til navnefesten.

Mia skal ha på seg en nydelig kremhvit dåpskjole i kunststrikk (ser litt ut som en slags kniplinger eller hekling i avansert mønster). Den skal pyntes med noen enkle, ferskenorange silkebånd.

Har tenkt å pynte med kremhvite og ferskenorange blomster og masse grønt, ha kremhvite "linlignende" tykke papirservietter (Duni) og ditto duker, og kremhvite lys i kandelabere. Jeg er ikke begeistret for rosa, så det unngår vi helt.

ORIGINAL: midt i norge

HVA ER FORSJELLEN PÅ DET DA? DÅP OG NAVNEFEST? ER DET BARE JEG SOM ER HELT [:'(] EL

Dåp foregår i kirken og navnefest ikke! [:)]
Jeg er ikke medlem i statskirken og er ikke noe "fans" av kirken hverken samboer eller jeg. Også er jeg med i human etisk forbund, så da blir det navnefest [:)]

Guttene skal døpes 30 april og lokalet er booket. Faddere er i boks. Det er så langt jeg har kommet.

Vi skal ikke døpe Vegard , men vi tenkte kanskje å ha en form for navnefest eller noe, med familie og venner[:)]

Dåp i mai tenkte vi. Er mange gudstjenester å velge i da, vi har ikke meldt i fra enda.. Og har bestemt oss for faddere, men ikke spurt dem enda. Tenkte å be så få som mulig slik at vi kan ha det her hjemme etter selve dåpen i kirka. Blir billigst å gjøre det slik.

vi har nok d meste i boks når d gjelder barnedåpen...faddere og gudforeldre er ordnet..farmoren til Noah driver å ordner dåpskjolen slik at den bli færdig i tide..dåpen skal være 17.april..vi måtte ta dåpen så tidlig pga at i den kirka han skal døpes er det ikke så mange gudstjenester...

maten vi ska ha er sodd....(typisk trøndersk....)godt å enkelt å lage...:)

hei alle sammen[;)]
Vi skal ha barnedåp i slutten av Mai en gang,Faddere er bestemt(endelig)[;)].
Må finne ett lite lokale som vi skal ha middagen på da....men det finner vi nok snart.
Skal leie dåpskjole,for vi har ikke sånn så går i arv......å jeg tror ikke jeg skal kjøpe en....så her blir det nok leid inn en ja.....hvilken mat skal dere spise i barndåpen da?

hmmm, har lyst til å bestille koldtbord, men tror det kan bli dyrt ettersom det fort blir rundt 20stk som kommer... Lurer på å leie lokale istedenfor å ha det her hjemme. Alternativet er sodd. Godt det også :p Og myyye billigere [;)]

bare dytter litt på denne jeg.. hvilken mat skal dere ha, hvor mangen blir dere, hva skal dere ha på dere[8D]???????? hva skal dere gi i gave??? har akkurat begynt å sette meg inn i dette her så nå lurer jeg på en masse greier[8D]

Back
Topp