Dåp!

førstegangsmama

Glad i forumet
Marsfiolene 2026 ♡
Har dere begynt å tenke/planlegge dåp eller navnefest for de nye verdensborgerne? Når har dere tenkt å ha det og hvor gamle er de da? Vi har litt familie rundtomkring, så kan ikke vente så altfor lenge med å be folk om å holde av en helg :love017

Vi har begynt å tenke på det, per i dag så tenker vi rett etter sommeren eventuelt.. må også planlegge i god tid da hele min familie er i Sverige :smiley-ashamed004 Kan være fint å høre andres erfaringer - dette er vår første :Heartpink

Vi har bestilt dåp til 21 juni! Og min ble født i midten av februar :)

Bestilte navneseremoni i september. Alternativene var april og september, så da var valget lett. Han er jo 6mnd da, men når det bare var to valg.. :)

Her blir det navnefest når hun er rundt 6 måneder. Ingen sermomi, bare enkel fest med venner og familie :)

Blir dåp i juni her også. :joyful: storebror, også født i mars, ble også døpt i juni. Og jeg skal bruke samme kjole på lillesøster.

Vi skal ha dåp litt nærmere sommeren, tipper det blir rett før ferien, i juni, når hun er 3mnd. Passer greit, fordi vi kan samkjøre med storebror sin bursdag, så kan vi ha stort kalas :)

Har dere begynt å tenke/planlegge dåp eller navnefest for de nye verdensborgerne? Når har dere tenkt å ha det og hvor gamle er de da? Vi har litt familie rundtomkring, så kan ikke vente så altfor lenge med å be folk om å holde av en helg :love017
Ser flere her skal ha dåp/navnefest før sommeren. Selv har jeg tenkt at det kan vente til august, kanskje aller mest fordi jeg føler juni blir litt "tidlig" når ungen ikke er født enda.
...men kanskje jeg endrer mening når hun har kommet til verden. Juni er jo en fin tid.

Ser flere her skal ha dåp/navnefest før sommeren. Selv har jeg tenkt at det kan vente til august, kanskje aller mest fordi jeg føler juni blir litt "tidlig" når ungen ikke er født enda.
...men kanskje jeg endrer mening når hun har kommet til verden. Juni er jo en fin tid.
Vi hadde ved 4 mnd sist, og syntes nesten det var litt seint. I tilfelle ungen er stor er det dumt å vokse ut av dåpskjolen! Her har vi en gammel familieklenodium-kjole som alle har brukt i 100 år, og spesielt lua er ikke så altfor stor. Her har frøkna stort hode fra før, så kan ikke drøye til august!

Back
Topp