Dåp

Tvillingen88

Betatt av forumet
Oktoberbarna 2021♡
Hei. Vi har smått begynt å planlegge dåp , og jeg lurer på til dere som skal døpe , ha navnefest eller lignende , hva har dere planlagt ift mat , antal gjester og har dere budsjett ? :)

Skrev i begge gruppene , usikker på hvem som er mest aktiv :)

Vi hadde dåp i desember :) Da var besteforeldre, oldeforeldrer, faddere og barnets onkler og tanter invitert ( de har ikke søskenbarn enda). Vi skulle være 27 stk, så bestilte mat til 30. Men pga nye restriksjoner måtte vi ned til 20 stk og da kunne ikke tanter og onkler komme..

Vi leide et grendehus for en 1000 lapp :) Og maten kostet 3500 for 30 stk, vi orket ikke endre på antallet der så fikk vi kose oss ekstra med de påsmurte skivene :) Vi hadde 5 kaker + lefser og hadde mye til overs :hilarious:

Vi skal ha dåp til helgen, blir 25 stk, har leid lokale som ordner alt av pynting og mat (tapas) :) Skal bare bake selv. Skikkelig deilig å slippe å styre så fælt syns jeg, har nok med to små hjemme og en mann som jobber borte :p Tror det kommer på rundt 10000kr :)

Vi skal ha dåp nå til helgen.
Det blir besteforeldre, tanter, onkler og søskenbarn og ett vennepar. Så i underkant av 20 stk.
Vi skal ha det på lokale hotellet. Blir hovedrett og dessert + kaker etterpå.
Budsjett hadde vi igrunn ikke, men vi sjekka rundt med priser osv. men kommer på 9-12000. Da ordner de alt av mat og kaker.

Ordner blomster og pynt selv.

Å faen, kanskje jeg skulle begynt å tenke på sånt. :P
Hadde ikke dåp med de andre to, men nr2 fikk en liten.. velkommen-til-verden-fest.

Laget en gryte, med ris.. og kaker. Budsjettet var "lavest mulig", og tror vi var 15-20 stk. Tror vi brukte bare et par tusen ish..
Men, da fikk vi masse svinekjøtt av mamma (hun driver gård, og har sommergriser), og flere hadde med seg kake.
Så.. leide lokale for 1000,- , og kjøpte inn litt mat og sånt.
Brukte ikke mange lappene, altså..!

Jeg har planlagt dåpen en gid stund nå! Wow, er vi de eneste som skal ha 55-60 gjester? :D Er en stor familie som et svært sammensveiset! Brukt en del tid og midler på pynt, og sparer penger ved å lage middag selv til gjestene. Lokalet koster 1000-2000 kr og pynt og middag kommer på rundt 6-8000. Er så heldig at besteforeldre på begge sidene hjelper med å betale lokale og middag :Heartpink

Tusen takk for mange svar , kjekt å høre litt hva dere andre har gjort eller har tenkt å gjøre :smug:
Vi har ikke bestemt oss for noe ennå, har bare begynt å skrive gjesteliste - utover det mangler vi både mat , lokalet , pynt og ja det meste. Så veldig kjekt å lese hva dere andre har tenkt :D

Jeg har planlagt dåpen en gid stund nå! Wow, er vi de eneste som skal ha 55-60 gjester? :D Er en stor familie som et svært sammensveiset! Brukt en del tid og midler på pynt, og sparer penger ved å lage middag selv til gjestene. Lokalet koster 1000-2000 kr og pynt og middag kommer på rundt 6-8000. Er så heldig at besteforeldre på begge sidene hjelper med å betale lokale og middag :Heartpink
Nå er det restriksjoner på 20, med mindre det er begravelse/bisettelse som har unntak på 50.

Servere alle middagsmat i dåpen? Vi tengte bare kake å kaffe.. men må kansje ha nå anna mat å?

Nå er det 30 stk i leid lokale :) Med mindre det er lokale restriksjoner.
Var 20 når vi planla, ikke at vi hadde blitt fler uansett. Men 30 er fortsatt lang fra 55-60 :)
Man må jo bare forholde seg til sånn situasjonen er også.

Jeg syns det ble vanskelig å kutte ned på gjestelisten, redd enkelte blir fornærmet :laughing002 Utsetter, å heller har en (evt to) navnefest(er) nærmere sommern.

Jeg syns det ble vanskelig å kutte ned på gjestelisten, redd enkelte blir fornærmet :laughing002 Utsetter, å heller har en (evt to) navnefest(er) nærmere sommern.
Dette tenker jeg også mye på , vi har liksom så lyst å ha med alle vi ønsker - så vanskelig å sette sammen en gjesteliste med rett antall ❤️

Ska ha dåp neste sundag. blir 20 stk, fadderar,beste og oldeforeldre er invitert. pga restriksjonar kan me ikkje samla heile familien på 29 stk. har ingen budsjett, men d blir någen tusenlappar. mat blir smørbrød og kaker, begge bestemødrer lage ei kaka kvar også bestiller me marsipankaka. har leid lokaler, kjøper pynt sjøl.

Vi har begynt å planlegge litt.
Røft utkast: navnefest rundt påsketider (da er gutten ca 6 mnd). Blir våre foreldre og søsken/stesøsken og deres barn, tror vi blir rundt 20 stk. Tenker å ha det her hos oss, evnt leie lokale hvor samboer jobber. Tenker også å servere snitter, men har ikke sjekket priser. Så skal jeg spørre min mor og hans «stemor» om de orker å lage en kake hver, så lager jeg en kake og noe muffins eller noe. Kjøper en marsipankake hvis vi ser oss råd til det. Fram til da skal jeg prøve å raide Søstrene Grene og Nille etter pynt:hilarious:
Regner med det blir litt rester så vi tenker å ha litt sånn «åpent hus» dagen etterpå hvor venner kan komme innom på kaffe og kake også, bare for kosens skyld:)

Nå er det restriksjoner på 20, med mindre det er begravelse/bisettelse som har unntak på 50.

Det er maks 30 personer på et privat arrangement i et leid lokale innendørs. Hvis restriksjonene er like strenge i April når hun skal døpes så må vi selvfølgelig forholde oss til reglene :) håper nemlig på at restriksjonene blir å lette til da, og at smitten går ned.

Servere alle middagsmat i dåpen? Vi tengte bare kake å kaffe.. men må kansje ha nå anna mat å?

Man bestemmer heldigvis helt selv hvilket opplegg man vil ha :)
Vi hadde middag på velkomstfesten til hun på 4, (gjorde det 'enkelt'. Lagde en stor gryte + ris. Kostet nesten ingenting, og ikke så vanskelig å lage). Men..! Det er ingen fasit. Man gjør faktisk akkurat som man vil! :)

Back
Topp