Dåp

Preggi2017

Elsker forumet
Marsboere 2020
Hva tenker dere i forhold til dåp ?

Vi har alltid tenkt i starten av juli, men det ser jo veldig dårlig ut sånn som det er nå.

Vurderer å bare ha dåpssermonien nå med kun faddere og ta dåpsfesten senere i høst. Har veldig lyst at han skal døpes i samme kjole som søsteren og da kan vi ikke vente for lenge.
 
Vet ikke når vi gjør. Planen var 8 gjester. Vi tar sikkert bilde i dåpskjole uansett.
tidligere dåp har vi vært over 40 stk til sammen. I år har vi ikke råd til det, så passer egentlig greit.
 
Venter på å se hvordan ting blir utover, men antagelig blir det dåpssermoni og så tar vi feiringen senere...
 
Hadde tenkt på juli selv, venter for å se hvordan det utvikler seg her jeg bor. Vi er ikke store gjengen men blir lett 20-25 om alle kommer. :(
 
Vi skulle ha dåp 24.mai. Dette blir avlyst, har ik satt ny dato enda. Men å ta bilde i dåpskjolen, var lurt! D skal vi gjøre :) kjolen er fra min side av slekta å er over 100 år gammel, den er for liten når d endelig blir dåp her...
 
Tror vi kommer til å ha dåpsseremonien til jentene uansett nå i mai, med evt. faddere til stedet. Så tar vi festen med hele familien seinere. Er litt kjekt at kjolene passer når de døpes :)
 
Kjenner jeg begynner å bli litt stressa ang dåpen. Lillesøster blir 4.mnd neste uke. Alle de andre barna har blitt døpt da de var 4.mnd. så er redd for at kjolen skal bli for liten hvis vi må vente til høste. Da vil hun være 8-10.mnd, og tviler på dåpskjolen passer til så store barn. Men hvis det er mulig å gjennomføre dåp uten selskap, så kanskje vi skal gjøre det
 
Kjenner jeg begynner å bli litt stressa ang dåpen. Lillesøster blir 4.mnd neste uke. Alle de andre barna har blitt døpt da de var 4.mnd. så er redd for at kjolen skal bli for liten hvis vi må vente til høste. Da vil hun være 8-10.mnd, og tviler på dåpskjolen passer til så store barn. Men hvis det er mulig å gjennomføre dåp uten selskap, så kanskje vi skal gjøre det

Har ikke hun litt å gå på siden hun er født for tidlig? :) evt. kan dere jo ta seremonien nå og selskap senere.
 
Hun har allerede nesten 4 doblet vekta si, så hvis hun fortsetter i dette tempoet så har vi ikke så mye å gå på:hilarious:

Men da så :p hvis kjolen er viktig for dere hadde jeg kjørt på med seremoni mens hun passet den og tatt selskap senere :)
 
Vi tar dåpsseremonien som planlagt den 14.juni, og utsetter evt festen til seinere. Vi ser an hva anbefalingene blir framover mtp selskap, om alle kommer blir vi ikke flere enn 14 stk inkl dåpsbarnet..
 
Utsette fest til senere var lurt...! Har vært usikker på hvordan vi skal gjøre....
 
Men da så :p hvis kjolen er viktig for dere hadde jeg kjørt på med seremoni mens hun passet den og tatt selskap senere :)
Hadde vært greit at kjolen passet. Selv om det ikke er veldig viktig at det er akkurat den, men kjedelig å måtte kjøpe ny bare for henne. Men tror jeg har bestemt meg for dato nå, så får selskapet evt komme til høsten. Frøkna er oppkalt etter oldemoren sin, og hvis vi velger datoen jeg tenker på, så blir hun døpt på oldemors bursdag (i juni). Synes det hadde vært koselig, nå som den dagen faller på en søndag.
 
Hadde vært greit at kjolen passet. Selv om det ikke er veldig viktig at det er akkurat den, men kjedelig å måtte kjøpe ny bare for henne. Men tror jeg har bestemt meg for dato nå, så får selskapet evt komme til høsten. Frøkna er oppkalt etter oldemoren sin, og hvis vi velger datoen jeg tenker på, så blir hun døpt på oldemors bursdag (i juni). Synes det hadde vært koselig, nå som den dagen faller på en søndag.
Det hørtes veldig riktig ut for meg
 
Hadde vært greit at kjolen passet. Selv om det ikke er veldig viktig at det er akkurat den, men kjedelig å måtte kjøpe ny bare for henne. Men tror jeg har bestemt meg for dato nå, så får selskapet evt komme til høsten. Frøkna er oppkalt etter oldemoren sin, og hvis vi velger datoen jeg tenker på, så blir hun døpt på oldemors bursdag (i juni). Synes det hadde vært koselig, nå som den dagen faller på en søndag.

Ja her blir det nok dåp neste måned, så får han brukt samme kjole som søsteren. Seremonien får bli en gang det er greit å være flere i sammen igjen.
 
Hun skal egentlig døpes 14. juni (booket kirke i desember:hilarious:), men får vel bare se an litt. Heller mot å gjennomføre dåp (pga kjolen) med så mange gjester vi får lov til å ha. Eventuelt ha en større feiring senere i tillegg!
 
Bestilte nettopp dåpsdato så håper den blir godkjent
 
Skulle egentlig ha i begynnelsen av juni. Nå ser det ut som det blir kun oss 3 + faddere, også dropper vi selskap. Forhåpentligvis får vi gjennomført det i mai. Må bare bli ferdig å strikke dåpskjolen :)
 
Leste at det med personbegrensning ihvertfall gjelder til 15/6
 
Back
Topp