Dåp

Jeg tenker at mai blir suuuuper stress iom at det er konfirmasjon ca hver søndag, og jeg vet selv at jeg skal i noen rundtom. Er det "for sent" å ha den i juni? Noe før tviler jeg på at jeg orker :)
Blir mest sannsynlig 3/7 her, på grunn av samboer har eksamen :) og så er det først da det er lokale ledig

Hva serverer man av mat? Fikk snitter sist dåp jeg var i, syntes dette er litt tassent, og samboer nekter å servere lapskaus, men vi er studenter begge to, og bør jo prøve å få det så billig som mulig, men orker ikke gjøre så mye selv. Snitter er vel det billigste, men er det noen som har andre forslag? Som eventuelt har laget snitter selv, og hvor mye kom det på? Tenkte på koldtbord, men det er uaktuelt med 259,- per kuvert når vi blir over 25 stk

Snitter er ikke billig det heller altså. Har dere mulighet til å ha selskap hjemme? Lage et par gode supper selv? Vi har har hatt flere tilfeller hvor folk bestiller suppe til begravelse om de skal ha det litt billigere. Sjekk hva du kan få tak i av Toro, bruk det som en base og ikke følg oppskriften til punkt og prikke :p litt ekstra fløte, kraft, grønnsaker osv gjør seg alltids :) litt forskjellige rundstykker og flatbrød ved siden av :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Vi har selskapet hjemme, vlir vel 20-25 stk. Aner ikke hva slags mat det blir. Spekemat står høyt på lista mi :D kjøper kjøtt gjennom jobben og lager tilbehør selv :) enkelt og greit :)

Snitter er ikke billig det heller altså. Har dere mulighet til å ha selskap hjemme? Lage et par gode supper selv? Vi har har hatt flere tilfeller hvor folk bestiller suppe til begravelse om de skal ha det litt billigere. Sjekk hva du kan få tak i av Toro, bruk det som en base og ikke følg oppskriften til punkt og prikke :p litt ekstra fløte, kraft, grønnsaker osv gjør seg alltids :) litt forskjellige rundstykker og flatbrød ved siden av :)

Vi bor på 50 kvadrat, så det blir dessverre ikke aktuelt for oss. Men har fått et fint stort luftig lokale, med fin uteplass til 750kr for en helg, med vask, så er fornøyd med det :) har også funnet noen som lager snitter til 15 kr per stykk, så da kommer det på 1875,- og det er også overkommelig, men har kontaktet de for å høre, fordi det var noen år siden det var oppdatert. Så kan jo være det er endret. Faren min sa at det at det ikke gjør noe å ikke servere mat, om folk blir snurt av det, så er det dems problem, men jeg føler på det da, greit nok at ikke vi har best råd, men da syntes jeg nesten kanskje man kan la være? Vet ikke hva folk tenker om det? Har ikke vært i så mange dåper, så vet ikke hva som er mest vanlig, men man bør vel ha noe å spise tenker jeg da

Vi bor på 50 kvadrat, så det blir dessverre ikke aktuelt for oss. Men har fått et fint stort luftig lokale, med fin uteplass til 750kr for en helg, med vask, så er fornøyd med det :) har også funnet noen som lager snitter til 15 kr per stykk, så da kommer det på 1875,- og det er også overkommelig, men har kontaktet de for å høre, fordi det var noen år siden det var oppdatert. Så kan jo være det er endret. Faren min sa at det at det ikke gjør noe å ikke servere mat, om folk blir snurt av det, så er det dems problem, men jeg føler på det da, greit nok at ikke vi har best råd, men da syntes jeg nesten kanskje man kan la være? Vet ikke hva folk tenker om det? Har ikke vært i så mange dåper, så vet ikke hva som er mest vanlig, men man bør vel ha noe å spise tenker jeg da

Vi serverte karbonadesmørbrød sist. Ikke slike knøtt man kjøper fra gilde, men skikkelige karbonader det er litt mat i. Hva det kostet vet jeg dessverre ikke, gjorde et bytte med sjefen :p man kan jo servere med og uten egg :)

Jeg syns også man bør ha litt mat, men ikke at man må ha full middag liksom :)

Hva serverer man av mat? Fikk snitter sist dåp jeg var i, syntes dette er litt tassent, og samboer nekter å servere lapskaus, men vi er studenter begge to, og bør jo prøve å få det så billig som mulig, men orker ikke gjøre så mye selv. Snitter er vel det billigste, men er det noen som har andre forslag? Som eventuelt har laget snitter selv, og hvor mye kom det på? Tenkte på koldtbord, men det er uaktuelt med 259,- per kuvert når vi blir over 25 stk
Sist fikk vi mamma, svigermor, bestemor, tante og svigersøster til å ta med 1-2 retter hver (kjøttkaker, kyllingklubber, salater, focaccia, eggerøre ++) også kjøpte vi loff, smør, spekemat og ordnet med kaker, cupcakes og desserter selv. Kommer til å gjøre det samme denne gangen da det ikke ble så gal pris og et veldig vellykket koldtbord:) de var så villige til å hjelpe til med noe så da sier jeg ikke nei til det!:p

Vi skal døpe, men har ikke begynt å bestille enda, det tar vi når den verste hormon-tåka har lagt seg:p

Synes jeg høres fornuftig ut. Luna var 1 år da vi hadde navnfest, og det var veldig deilig å ha god tid til både plalegging og booking og invitasjoner og alt.. :-)
Ja ikke sant! Man kan heldigvis gjøre sånt når man vil ❤️ Deilig å ha noen fine minner å se tilbake på liksom. Jeg fløy rundt i ammetåka med melkespreng. Herman gråt støtt (han spiste hver time i nesten en mnd på den tiden for jeg hadde visst ikke nok). Grøss!

Ja ikke sant! Man kan heldigvis gjøre sånt når man vil ❤️ Deilig å ha noen fine minner å se tilbake på liksom. Jeg fløy rundt i ammetåka med melkespreng. Herman gråt støtt (han spiste hver time i nesten en mnd på den tiden for jeg hadde visst ikke nok). Grøss!
Det er absolutt ikke noe jeg ville gjort igjen i såfall nei. Huff bedre å vente, og få en fin dag :)

Dette har overhode ikke vært i mine tanker, og merker at jeg ikke klarer å tenke så langt frem heller. Nei, dette får jeg ta når det passer seg etter hun kommer. Får evt bare ha det hjemme her. :D

I de dåpene jeg har hatt, har jeg servert snitter, koldtbord og taco faktisk :P

Tacoen ble utrolig nok billigst, og ga flest fornøyde gjester :P
Enkelt å tilpasse for matallergier ol, sånn at det ikke ble veldig begrenset for enkelte gjester.

I de dåpene jeg har hatt, har jeg servert snitter, koldtbord og taco faktisk :P

Tacoen ble utrolig nok billigst, og ga flest fornøyde gjester :P
Enkelt å tilpasse for matallergier ol, sånn at det ikke ble veldig begrenset for enkelte gjester.
Taco ja, det er vel kanskje ikke det dummeste :) de fleste liker jo det

Taco ja, det er vel kanskje ikke det dummeste :) de fleste liker jo det

Veldig greit for min del også, siden jeg ikke tåler løk av noe slag - og fryktelig kjipt koldtbord for alle andre når alt av løk ble utelatt :P

Samme her, går jo an å ha det på siden, men ikke blandet inn i noe

Så har du alle de som absolutt vil ha gressløk i eggerøra ellers mangler det noe. Løk stekt med karbonadene, for smakens skyld. Potetsalat med løk eller purre - noe annet smaker jo liksom ikke som potetsalat. And the list goes on :P

Jeg er vant til å være den kjipe liksom, men etter den serveringen der boikottet jeg koldtbord i selskaper :P

I dåpen til guttungen hadde vi 50 gjester. Jeg lagde koldt bord selv :) kostet meg mellom 1500 og 2000 kr. Det var inkludert brus å kaffe :) fikk en jeg kjenner til å lage dåpskake ca 500 kr. Også bakte jeg litt enkelt å familie å venner bakte med seg en ting :) lokale betalte jeg 1500 kr for en hel helg med vask :) så alt i alt syns jeg det ikke ble dyrt :) med jentungen som var nr 1 bestilte jeg gryte fra en skole. Kostet 4500 kr bare for maten :-O så blir å gjøre ting selv denne gangen også :)

Back
Topp