Dåp

Lucyna

Februar 2014's Miss Alenemor
Februar 2014 - Skjult forum
VIP
Eg er litt forvirret i denne ammetåken min.. hva gjør eg når eg har fått dato for dåp, og dåpssamtale, har to mulige fedre, og den ene sier at eg får bestemme det eg synes er best og andre sier at eg MÅ invitere hans familie, venner og slekt +++ som gjør at gjestelisten til dåpen kommer på rundt 90 stk... eg har bare såvidt fått opp igjen blodprosenten og begynner å føle meg ovenpå, bor enda hos foreldrene mine og er smålig avhengig av hjelp, og har mer enn nok utgifter om ikkje eg må leie lokaler, lage mat til 100 stk pluss at eg må ta meg av småen fordi eksen sier at eg MÅ ordne til alt og han vil ikkje hjelpe til med noe, bare krever og krever... Føler ikkje det er riktig av han.. eg er ikkje i form til noe stort besøk... Eg vil egentlig bare ha fred og ro... Når mine to nevøer og svigerinne har vært på besøk i en time eller to pleier eg å være ødelagt og utslitt.. så no lurer eg veldig på ka eg skal gjøre... eg vil helst bare ha nærmeste familie tilstede, gjøre det enkelt..

Sent from my HTC One X using Tapatalk

Hadde nok bedt exen min om å reise.... Dit du vet.... Her skal vi ha en liten dåp. Mannen min skal bake kake mens jeg skal spise den. :p

Les inlegget ditt som om det var noen andre som spurte! Enten driter du i han, ellers får han betale og arrangere!

Sent from my LT26i using Tapatalk

Vi skal kun ha våre søsken, tantebarn og foreldre + 3 nære venner. Blir et par og tyve. Du må gjøre det du vil. Lykke til

Sent from my iPhone using BV Forum

Drit i han, og gjør det på din måte. Han kan ikke forvente å bli invitert en gang hvis han ikke bidrar. Det er jo ganske mye jobb å arrangere noe sånt også, det må da han skjønne. Og ikke minst dyrt!

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Tusen takk :) var veeeeldig trøtt når eg skrev det og innser no at eg skal gjøre som eg vil, kun nærmeste familie, og med mindre han spørr når og hvor dåpen er så kommer eg ikkje til å si noe.. eg orker ikkje den kranglingen med han...

To mulige fedre? Ta farskapstest! Blir jo helt fjernt å invitere familie og slekt dersom det ikke er hans unge.

Når det er gjort så inviterer du nærmeste familie om det bare er det du orker. Da tenker jeg de nærmeste på begge sider. Hvis han vil ha stort selskap så si "ok men da får du ordne det" og jeg kan love deg det ikke blir noe av ;)

Ja vi har fått i gang papirmøllen med nav om test, men tar tid.. hans familie liker ikkje meg, pluss moren hans er en slik dame som gjerne tar pils før frokost, og faren er rusmisbruker.. eg vil ikkje ha de der...

Er dette kødd?

Sent from my iPad using BV Forum

Nei desverre ikkje kødd...

Da hadde jeg ventet med dåp til du i hvertfall hadde funnet ut hvem faren er!

Jeg hadde ventet med dåp til du vet hvem faren er. Syns det er feil å ikke investere fars familie, like feil å investere begge de potensielle fedrenes familie.

Jeg hadde ventet med dåp til du vet hvem faren er. Syns det er feil å ikke investere fars familie, like feil å investere begge de potensielle fedrenes familie.

Enig!
Jeg skjønner at du ikke vil ha rusmisbrukere og alkoholikere der. Men hvis du bestiller bord et sted, så slipper du å ha de hjemme. Da blir de ikke så tett på deg. Det blir også mindre jobb med mat osv. Men hvis det er så ille at de ikke klarer å oppføre seg så lar du være å invitere de og si hvorfor. Å bare invitere barnets besteforeldre og eventuelt tanter/onkler og oldeforeldre, men hele slekta hadde jeg ikke orket heller! Det høres ikke ut som at denne barnefaren kommer til å løfte en finger for dåp, så hadde ikke vært redd for å bare gjøre det på min måte - ikke akkurat som han kommer til å gjøre noe med det. Alle kan jo komme i kirken da - den er jo åpen for alle. Så kan du og dine nærmeste spise sammen etterpå.

Skal gi beskjed til de to mulige fedre om når og hvor dåpen er, at de er velkommen med sine familier i kirken, men at eg ikkje kommer til å ha noe middag eller slikt etterpå.. :) så blir det en enkel og grei middag i lag med nærmeste familien min hjemme hos mor og far etterpå :) ene mulige faren er uansett i utlandet når dåpen skal være... Han er så snill og grei å ha med å gjøre :) han sa seg villig til å stille opp økonomisk uansett hva prøvene sa..

Back
Topp