Dåp

Kristin_S

Blir kjent med forumet
Hei jenter :) Har dere (som skal ha dåp) startet å planlegge?! Tenkte det kunne være kjekt med en inspotråd?! Er jo en jungel av muligheter der ute!!

Her er det kun dato og lokale som er klart.. Ute i god tid da vi skal feire dåp i hjembygda!

Litt inspo: http://lovelylife.se/articles/diy Synes de var så søte!

Tenkte også å bestille invitasjoner fra kortshop.no :)

Ringte kirken idag for og "booke" den til den 6 januar Vi skal døpe både minstejente vår og lille Emmeth, så blir dobbeltdåp. Et hav av muligheter mht farger og hvordan vi skal gjøre det, så er i gang med og sjekke heftet til panduro og, for og se om det er noe man kan få inspirasjon fra! Sist pyntet jeg selv lokalene med spsialbestilte stor kubbelys med bilde av Mathea laget på løiten lys! De synes hu var så fiiin så hu var  med i utstillingen dems, med bilde av henne på dåpslysethihi, stolt mamma da ja<3 Blomsterdekorasjoner bestilte jeg hos blomsterforhandler! Og pynt på bordene kjøpte jeg på nille, var noen fine små rosa glassperler uten hull i som ar spredd utover bordene! Kan se om jeg finner noen bilder og få lagt inn her av det!

Vi skal ha navnefest den 18.november 

..og jeg har absolutt ingenting på stell enda. Det blir bare arrangert navnefest to ganger i året, og pga sykdom i familien så vil vi ikke vente helt til juni med å arrangere..
Så, nå stresser jeg med å finne lokale. Det lokalet vi brukte da storebror hadde navnefest var selvsagt opptatt, så nå blir det sikkert ett eller annet svindyrt sted :/ Får liksom ikke sendt ut invitasjoner før  lokalet er på plass heller. Men gjestene har fått muntlig beskjed om å holde av datoen da.. hehe!

Pynt har jeg ikke helt kommet til enda, men det blir nok lilla og rosa! Jeg får følge med på denne tråden, så jeg kan få litt inspirasjon :)

Vi skal servere hjemmelaget tapas da, får hjelp til noen retter, og lager resten selv. Synes det er litt kjedelig med kjøpt koldtbord.. også har jeg heldigvis mange bakeglade venner som fikser kaker :) Blir nok bra :)

Forrige gang brukte jeg forresten duplo som bordkort. Skrev med sprittusj på dem, og hadde i mange forskjellige farger.. 

Vi skal ha dåp første søndag i advent.
Har ikke begynt å planlegge noe ennå, for vi skal kun ha en koselig liten sammenkomst etter seremonien i kirken. Blir kun 10 personer til sammen, så vi gjør det veldig enkelt med kaffe og kake.

Venter med "hæla i taket" til lillejenta fyller ett år...

Vi skal ha dåp første søndag i advent.
Har ikke begynt å planlegge noe ennå, for vi skal kun ha en koselig liten sammenkomst etter seremonien i kirken. Blir kun 10 personer til sammen, så vi gjør det veldig enkelt med kaffe og kake.

Venter med "hæla i taket" til lillejenta fyller ett år...

Vi skal ha dåp neste søndag! Der går det i lyseblått og perlehvitt. Blå hortensia og trollhassel på bordet. Lyseblå pikekyss og blå lys. Blått,blått, blått ;)

Vi skal ha dåp for både minste jenta vår som blir 3 år nå den 29 nov og sønnen vår Emmeth den 06 januar. Kirken og lokalet er booka for dåp. Skal lage bordkort med ting og stæsj til dåp fra panduro, pynt er bestilt på selskapsshop.no og dåpsinvitasjoner er bestilt på optimaltprint.no Masse fint til dåp, så koser meg skikkelig. Menyen denne gang blir som sist da storesøster Mathea blei døpt... Snitter! Kjøper alt pålegg i ferskdisken i sverige. Blir Både lyst og mørkt brød, så velger folk selv hva de ønsker. Pålegget vi har valgt er ost og skinke, Roastbeef, leverpostei, salami, laks&røregg også reker. Alt blir servert på en eng av salat og blir masse flott pynt på. Lager snittene dagen før og oppbevarer de i kjøleskap. Så er de gode som gull de. Så blir det kaker og kaffe etterpå. Kakene vi har valgt er: Ostekake, gulrotkake, Muffins som ser ut som sauer, sukseestærte også 2 bestilte kaker. En i rosa og en i blå! Theme for dåpen er selvsagt Rosa, lyseblått og hvitt! Bilder kommer av det jeg har bestiltI blomsterdekorasjonene vi skal bestille skal vi ha rosa og blå orkideèr og noen hvite blomster, kanskje noen liljer!

vi hadde bryllup i sommer så orker ikke å styre så mye til dåpen! Kun besteforeldre, faddere og tanter og onkler. Selskapet skal vi ha hjemme hos farmor og farfar, serverer Finnbiff og kaker og kaffe til dessert! Sendte en sms til de inviterte med tid og sted 18.november er dagen! Skal pynte bordene med rosa telys, rosa servietter, glasskåler med vann og rosa flyteroser i plast oppi og rosa steiner utover den hvite duken 
tantene og bestemødrene baker kaker + at vi bestiller en kake fra kakelykke! Enkelt og greit

Vi skal ha en "velkommen til verden"-fest den 01.desember. Svigermor tilbød seg om ha festen hjemme hos henne - ca 20 gjester. 

Invitasjon sendes ut imorgen. Men mange har fått beskjed all rede. Skal servere tapas! 

Tenkte jeg skulle lage sånne babysko som bortkort.

Sånn, da har jeg bestilt invitasjoner på optimalprint jeg også! Håper de kommer superfort :)
Fikk booka lokale i går, så nå begynner ting å falle på plass..

Hali: Hvilke retter skal du ha til tapasen? Jeg skal ha tapas jeg også, til 15 voksne og 7 småbarn.. Jeg skal ha greske kjøttboller, tzatsiki, kyllingspyd, spicy kjøttboller, saltbakte poteter, foccacia, salat, spekemat, eggerøre. Smårettpølser til ungene? aner ikke.. 

Dytter..

FlaksiMummy skrev:
Sånn, da har jeg bestilt invitasjoner på optimalprint jeg også! Håper de kommer superfort :)
Fikk booka lokale i går, så nå begynner ting å falle på plass..

Hali: Hvilke retter skal du ha til tapasen? Jeg skal ha tapas jeg også, til 15 voksne og 7 småbarn.. Jeg skal ha greske kjøttboller, tzatsiki, kyllingspyd, spicy kjøttboller, saltbakte poteter, foccacia, salat, spekemat, eggerøre. Smårettpølser til ungene? aner ikke.. 

Du kan lage små minipizzaer til barna. Funker til voksne og det ;) Stikk ut små pizzabunner med et stort melkeglass eller noe lignende :) slår garantert an

Vi skal ha dåp på søndag 18. november. Skal ha selskapet hjemme hos svigermor og svigerfar. Svigerfar lager koldtbord, svigermor lager kransekake, svigerinnen min lager dåpskake. Har levert inn en rosa sko jeg hadde oppsats i i min dåp + to små skåler til oppsatser hos blomsterforhandler.
Det blir 18 persjoner. To bord med hvite duker, rosa tyll på midten som vi former slik vi vil ha det. En oppsats på hvert bord og en til koldtbordet. I tillegg til blomster blir det en liten sølvfarga sko med rosa detaljer på hvert av bordene, små stoffhjerter i rosa strødd rundt omkring på tyllen, to lysfat med rosa trekantlys med sølvhjerte på (ett fat på hvert bord). Et kubbelys med bilde av et dåpsbarn på buffeten. Var og prøvepynta litt i går for å se om vi hadde nok pynt eller evt om det ble for mye men det ble kjempefint :)
 Det blir en god del mer kaker enn jeg tror vi trenger, men mamma, svigermor og resten av damene i slekta insisterer på at vi må ha en sånn og en sånn og en sånn å ihvertfall en sånn...hehe

Hadde jeg skullet lage til alt selv så hadde det nok blitt mye enklere med en gryterett eller noe til middag og et par kaker og kaffe pluss dåpskake, men er kjempeglad for at alle ordner så mye for det blir veldig koselig :)  

Back
Topp