Dåp

Fiolia

Flørter med forumet
Ja, det er i tidligste laget å planlegge... 
Men så er det slik at vi tenkte å ha den i jula, siden vi har familie som resier langt og kommer i jula.

Er det flere som har begynt å tenkt så smått på det?

Skal folk ha dåp eller navnefest, eller kanskje ingenting?

Jeg ser på generelt-forumet at mange har lagt ut fine bilder fra deres barns dåp.
Og jeg må si jeg gleder meg veldig til å begynne planleggingen skikkelig :)

Har såvidt tenkt et par tanker, men prøver å begrense meg ei stund til (jeg kan ta helt av mtp planlegging). Tenker at det passer best mot slutten av januar, når jula er vel overstått og folk er i modus for en samling igjen (man kan jo bli lei familie i jula.. =)). Leker også med tanken på å sy dåpskjole av slepet på brudekjolen min - men da trenger jeg å finne noen som kan å sy (tror det vil bli katastrofe å gjøre det selv!).

Vi har bare snakket om å drøye det til uti januar. Da er den lille rundt tre mnd. Passer fint det :)

tror vi blir å vente til i januar.
sist kjøpte jeg dekorasjoner på giftpack.no.kjempe flott utvalg og ganske greie priser. rask levering er det og:)

vi maa vente til ut i januar siden en av faderen ikke kommer tilbake foer 1 januar. hadde veldig lyst aa ta den i juleferien siden da kan alle komme. men det blir billigere om ikke alle kommer.

her blir det enter den 25nov(både min og søstera mi sin dåpsdag og har tenkt på bruke dåpslua etter bestefar og det er 100 år siden han ble født/døpt.elles blir det ikke før i februar.

Desember og januar er uaktuelle siden det er Angelica sine mnd

Vi skal ha navnefest, men det er ikke bestemt helt når ennå.. 
Muligens november, men vi får se an utviklingen til lillegutt først :) 

I november håper jeg, sammen med søskenbarnet til han i magen.....

Jo tidligere jo mindre skriking.......

Har allerede vært i kontakt med kirken og fått alternative datoer. Regner med at det blir andre juledag, da er knøttet litt over to måneder (termin er 13 oktober). Har nemlig slekt i utlandet som reiser til Norge i julen og da blir romjulen perfekt tid å ha dåp. 

Satser på å ha dåp i jula, siden halve familien bor så langt unna og likevel er hjemme her da:)
Da er vel barnet ca 2,5 mnd gammelt. Synes det er passende, forrige var 3 mnd når hun ble døpt.

Back
Topp