Dåp

1+1

....
Vi har bestilt dåp i juli og lurer på om noen har vært gjennom det før? Eller skal? Hva må ordnes? :-) Til helga skal vi hente dåpskjolen :D Gav min brudekjole til ei syerske som har laget dåpskjole av stoffet :-) *spent!

Jeg har bare tenkt på dåpen jeg skla planlegge til lille, og hva jeg skla gjøre i den forbindelse.

Jeg antar du har bestilt time/dåp i kirken dere skal ha det i ? ( ringer kirkekontoret trur jeg)
jeg antar du har bestilt/bestemt hvor du skal ha dåpsfesten? (hjemme? leie lokale)

Tenke på mat: lage selv, kjøpe?
(jeg skal lage ett lite koldtbord, og pølser til barn/ vokse som vil ha. får hjelp av svogeren min som er kokk til beregning og hva jeg skal ha)

Tenkt på dessert/kaker: Jeg skal prøve (lett å si nå uten barn :P ) å lage 1-3 kaker, samt få svigermor, mamma ol til å bake 1-2 hver, og har kjøpt inn twist (tilbud :) )
Eller skal jeg vel bestille en kake hos ett bakeri, men vil ikke ha typisk dåpskake, så kanskje en putekake :)

Dekor/pynt: Skal du pynte?
Jeg har selv vært på ebay og kjøpt organza løper i lys lilla/lavendel, små plast blomster i lilla og rosa til bordpynt, samt små rosa keramikkhjerter på nillle til pynt på bordet, og bestitl serviettringer på ebay. og ballonger!

Ellerså er det  å finne ut hvem du skal be, lage/sendeinnbydelser, og takkekort etterpå.

Samt dåpskjole. jeg for min del skal kun ha dåpskjole i kirken, og finne en annen penkjole til å ha i selskapet etterpå.
Truuur jeg har fått med det meste ?

Vi har bestilt dåp, 1.7. Så kirke og lokale er bestilt, sist hadde vi det hjemme, men jeg orker ikke alt det styret hjemme engang til. Så vi skal ha det i kantina på jobben til mannen. Mamma skal lage 2 kaker, så lager jeg 1-2, så bestiller vi en dåpskake fra et bakeri..

Mat: koldtbord, som vi lager selv, skal spør ei veninne om litt hjelp, hun er så flink med mat :)

Pynt: det har jeg handlet litt av på upstairs, masse fine ting der til dåp.
Dåpskjolen er hos bestefar, alle oss barnabarna har blitt døpt i den, vi er 9 stk) og de fleste av oldebarna er døpt i den, (15 oldebarn) 

Må snart få sendt ut invitsjoner da, når gjør man egentlig det????

Det spørs jo helt hvor lang tid du vil ha i forhold til innkjøp/planlegging, pluss om de du skal invitere må reise langt/overnatte/planlegge.

Jeg ville likt å få en intitasjon iallfall 3 uker før, og da hatt 14 dager å tenke på , og 1 uke å svare på. Trur ikke det er så veldig unormalt?

Jeg kommer nok til å sende ut 3-4 uker før, men jeg har familie på andresiden av landet, så jeg vet de må planlegge litt mer enn eks mamma/pappa/ svigerfamilie som er innenfor 15 min-2,5 t.

Jeg ringte til kirkekontoret å besilte dåp i dag faktisk :)
maten og dessert lager jeg selv - er kokk :)

bestiller en STOOOR kake så blir det bare den ene, vi er ikke noen kakefamilie så det trur jeg vil passe oss fint.

Prest er i orden og organisten vi hadde i bryllupet skal også spille i barnedåpen.

gjestelista er nå klar.. tenkte å sende ut 1 mnd før ca.

enkle blomster og heliumsballonger blir pynten hos oss - enkelt og greit.

Arvedåpskjolen er på plass i skapet.

lokalet er ok!

trur ikke jeg har glemt noe

Gleder meg masse..

Her er min huskeliste til dåpen i Juni: Alt med kirka er ordna, så dååpen blir 24 juni.

Rense dåpskjolen og kjøpe nye bånd i blått.
Sende ut invitasjoner
Kjøpe blomster, lage oppsatser
Ordne med duker og løpere til bordet og gavebordet
Fikse kaker og mat (skal lage koldtbord og kaker selv)
Kjøpe pynt til bordet og rommet (heliumballonger og gummiender)
Kjøpe inn antrekk til lillegutt som han skal ha i selskapet
Kjøpe inn kjole til lillemor og meg selv
Lage klar minnebok som gjestene kan skrive i
Lage takkekort klare (bare å lime inn bilder og skrive)

Tror det er alt jeg trenger

Nå gav dere meg vanvittig med hjelp - tusen takk :-) Vi har bestilt kirka, så hun skal døpes 29. Juli :-) Måtte bestille tidlig siden vi ikke sogner til den vi ønsker å bruke. Tenkte å ha festen hos min far muligens, han har stort hus. Burde vel bestille mat snart også. Hva er vanlig? Snitter? Middag?

Lykke'i'magen skrev:
Nå gav dere meg vanvittig med hjelp - tusen takk :-) Vi har bestilt kirka, så hun skal døpes 29. Juli :-) Måtte bestille tidlig siden vi ikke sogner til den vi ønsker å bruke. Tenkte å ha festen hos min far muligens, han har stort hus. Burde vel bestille mat snart også. Hva er vanlig? Snitter? Middag?

samme dato som oss joo :) hvilken kirke skal dere døpe i?

Oi - spennende! I Oddernes kirke i Kristiansand :-) Dere da? Det var der vi giftet oss, så koselig å bruke den samme :)

Nes kirke i nes kommune. Vi giftet oss der og jeg er døpt der- kirkeruinene om det er pent vær :) hadde vært gøy om vi skulle døpe på samme sted

Jaa, det hadde vært stas :-) Måtte inn å sjekke presentasjonstråden for å se hvor du var ifra :P

Back
Topp