dåp.

døypte første mann når han var nett øve 2 månader. Blir vel likt med denna.

Jeg slenger inn samme spm. her. Hvordan er det å velge faddere som er konfirmert borgelig? 2 faddere er vel egentlig bestemt til nå, men hun ene er konfirmert borgelig, å da er man jo utmeldt av den norske stats kirke... ?

Jeg har lysst og ha dåp når babyen er rundt 2-3mnd:)

Snuppa var omtrent 4 mnd da hun ble døpt. Tenker vi tar dåpen i slutten av november, for folk er opptatt nok som de er i desember.

litjejenta skrev:
Jeg slenger inn samme spm. her. Hvordan er det å velge faddere som er konfirmert borgelig? 2 faddere er vel egentlig bestemt til nå, men hun ene er konfirmert borgelig, å da er man jo utmeldt av den norske stats kirke... ?

man blir ikke automatisk utmeldt av statskirken selv om man konfirmerer seg borgerlig.. Hvor har du det fra?

For å utmeldes av statskirken må du melde deg ut. Skriftlig.

Jeg er ikke medlem av statskirken og er fadder til to.. Har også døpt sønnen min. Ingen spørsmål rundt det.

hehe nei jeg og sambo har allt planlagt allt. må bare vente til snuppa bli født så vi kan bestille kirken. men dåpen blir i november. christian var 3 1/2 mnd så blir ca 3 mnd denne gang også. 

Dollface skrev:

litjejenta skrev:

man blir ikke automatisk utmeldt av statskirken selv om man konfirmerer seg borgerlig.. Hvor har du det fra?

For å utmeldes av statskirken må du melde deg ut. Skriftlig.

Jeg er ikke medlem av statskirken og er fadder til to.. Har også døpt sønnen min. Ingen spørsmål rundt det.

okei. Når jeg skulle konfirmeres ble det sagt om man konfirmerte seg borgelig så ble man utmeldt av kirka, fordi at når man er medlem så er det fordi man har den kristene tro. Ei veninne av meg ble også fortalt det, så derfor konfirmerte hun seg i kirka med tanke på evnt fadder. Hat faktisk sett inne på bim at noen hadde skreve dette også. Noen måtte søke for å få være fadder.
Men om det er slik du sier, så er jo ikke det noe bekymring lengre

2 mnd gammel her.. Jeg synes det var noe tidlig, sånn planleggingsmessigsett.
Stresset en del rett før og mistet melka....:( 
Men nå skal det sies at jeg stresset mye med første barn, dåp og bryllup to mnd etter det.. hehe.. Ikke så god til å planlegge heller:)
Er nok veldig individuelt... Denne gangen tar vi det som det passer!

Back
Topp