Vi var 23 gjester, gjestelista var slik:
Oss 4
Mormor
Oldemor
Oldemor
Tante og kusine (onkel var i nordsjøen)
Onkel og Tante
Tante og kusine (hun er alene)
Farmor og mannen
Min onkel med familie (6stk totalt)
Min onkel med familie (3stk)
Vi hadde en finsk suppe som er veldig lik betasuppe til middag. Kjøpte poteter, gulrøtter, purreløk, kjøtt osv.. Kokte det på lørdagen, og kokte det opp igjen dåpsdagen etter kirka.
Til kaffen hadde vi:
-Kransekake
-Suksesskake
-Crispkake
-Sjokoladekake (En 3d and)
-Marsipankake
-Karamellpudding
-Dronning Maud pudding
Vi hadde ikke dåpskake pga at vi hadde dåpen 2 nyttårsdag så den måtte såfall blitt levert nyttårsaften. Men det var mer enn nok kaker, vi hadde mye til overs! [:)]
Drikke var brus og kaffe.
Til bordene hadde jeg duker jeg kjøpte på Spar Kjøp til Patricks dåp. Hvite damaskduker. På bordene hadde jeg lysfat med hvite kubbelys, lyseblå dekorsand og noen dekorblomster i metall. På de største kubbelysene hadde jeg strøket på bilde av dåpsbarnet.
Bordkortene lagte jeg selv. Jeg laga en mal av en Krone i tre som jeg fant på hobbybutikken, tegna rundt på litt tykt scrappepapir og klippa ut. Limte på silkebånd og knytta rundt serviettene.
Vi satt i hestesko. Oss på midten oppe. Og her ser dere min mamma og mormor nederst med bunader (mamma med sjal på sin bunad), og svigermor og mannen overfor dem. Så sitter mine onkler med familier på andre siden.
Antrekk ja.. Siden jeg ser ut som en flodhest fremdeles kommer jeg meg ikke i bunaden. Derfor ble det en sort kjole fra Gina med avtagbare stropper (praktisk til amming!) og en "silke" bolero jeg kjøpte på Gina til nyttårsfesten 2009.
Mannen hadde dress og Patrick hadde bunad.
Faddere er forøvrig: Min kusine (i rød bunad), min lillebror og hans kjære (i bunad) og min svigerinne.
LYKKE TIL MED DÅP!![:D]