Dåp!

Glapia.

Gift med forumet
Ja, jeg vet det har vært mange tråder om dette.... meeen, trenger tips når det kommer til alt!!!

- Hvilke kaker?!
- Mat?!
- Hva å drikke?!
- Bordkort?!
- Bordplassering?
- Langbord?
- Antrekk?
- Pynt?
- Blomster?
- Dåpskake?

Tell me aaall about it!!! [:D]

Og GJERNE med bilder!!!
Tuusen takk!!

[:D] Vi skal ha i ett langt lokale, så blir laaangbord, enkle snitter med laks, egg osv. og noen ruller med laks og sylte. Etterpå kaffe og kake![:)]

- Hvilke kaker?!
Her blir det Marengskake, Ostekake, Suksesskake/Gullkake Sjokolade kake, IsKake, Gulrotkake, Hvit dame,og Kransekake...
- Mat?!
Koltbord
- Hva å drikke?!

KAffe,te og brus, farris og vann
- Bordkort?!
Det gidder vi ikke siden vi har koltbord
- Bordplassering?
Her lager vi lang bord
- Langbord?
- Antrekk?

Kommer meg ikke i bunaden pga boobsa, så det blir en blå kjole, dress på sambo og mini
- Pynt?
Har kjøpt inn:
Hvit duk
blå løper
http://www.pandurohobby.no/pan/IboxServlet?p=IXS790&OPT=GET&AID=101007
blå baby sko pynt
lys
pynt på lys,
pynt til løper,
små sølv hjertre
blå lys
skal lagen lysdekorasjoner, fikk tips da jeg var å shoppa nå sist.. Veldig greit å spørre i butikken, er jo jobben deres å være kreative [:D][:D]
har laget lys, tips fra LinnogMia, bilde på facen min[:D]
http://www.facebook.com/album.php?aid=608576&id=738075153#!/album.php?aid=608576&id=738075153

Her snopa jeg nesten alle tingene som er i blått og sløv hehehehe...
http://www.loiten-lys-bergen.no/images/gallery/img17.htm
http://www.loiten-lys-bergen.no/images/gallery/img22.htm

så kjøpte jeg løper på Panduro Hobby..
- Blomster?
Tenkte to små buketter som pynt på gavebord og koltbord
- Dåpskake?
Her blir det hvit dame med makronbunn.. Også skal vi ha bilde av gullet på kaken[:D]

Kake: Æ hadde kringle, marsipankake, bløtkake og ei verdens beste...
Mat: Dro på resturante, så di bestillte d di hadde lyst på.
Drikke: Kaffe, cola og mozelle.
Bordkort: Fikk ei sept jenta t å lage førr mæ[:)]
Bordplassering: Kjæresta sammen, gubben og foreldra mine atme mæ.
Langbord: nei...
Antrekk: en kort enkel sort kjole, en leopardmønstra jakke, og røde pumps [;)] Nice[8D]
Pynt: Rosa bånd over en hvit duk, rosa kubbelys på ett rosa fat, m røde roser strødd rundt.
Blomster: Mamma hadde en bukett stående...
Dåpskake: Marsipankaka var det bilde av Vilje på, og på bløtkaka, var d skrevet navn og dato på.

Vældig fornøyd me dåpen <3 [:)][:)]

Lykke til!!!!!!!!!

Vi var 23 gjester, gjestelista var slik:

Oss 4

Mormor
Oldemor
Oldemor
Tante og kusine (onkel var i nordsjøen)
Onkel og Tante
Tante og kusine (hun er alene)
Farmor og mannen
Min onkel med familie (6stk totalt)
Min onkel med familie (3stk)

Vi hadde en finsk suppe som er veldig lik betasuppe til middag. Kjøpte poteter, gulrøtter, purreløk, kjøtt osv.. Kokte det på lørdagen, og kokte det opp igjen dåpsdagen etter kirka.

Til kaffen hadde vi:

-Kransekake
-Suksesskake
-Crispkake
-Sjokoladekake (En 3d and)
-Marsipankake
-Karamellpudding
-Dronning Maud pudding

Vi hadde ikke dåpskake pga at vi hadde dåpen 2 nyttårsdag så den måtte såfall blitt levert nyttårsaften. Men det var mer enn nok kaker, vi hadde mye til overs! [:)]

Drikke var brus og kaffe.

Til bordene hadde jeg duker jeg kjøpte på Spar Kjøp til Patricks dåp. Hvite damaskduker. På bordene hadde jeg lysfat med hvite kubbelys, lyseblå dekorsand og noen dekorblomster i metall. På de største kubbelysene hadde jeg strøket på bilde av dåpsbarnet.

Bordkortene lagte jeg selv. Jeg laga en mal av en Krone i tre som jeg fant på hobbybutikken, tegna rundt på litt tykt scrappepapir og klippa ut. Limte på silkebånd og knytta rundt serviettene.

Vi satt i hestesko. Oss på midten oppe. Og her ser dere min mamma og mormor nederst med bunader (mamma med sjal på sin bunad), og svigermor og mannen overfor dem. Så sitter mine onkler med familier på andre siden.

Antrekk ja.. Siden jeg ser ut som en flodhest fremdeles kommer jeg meg ikke i bunaden. Derfor ble det en sort kjole fra Gina med avtagbare stropper (praktisk til amming!) og en "silke" bolero jeg kjøpte på Gina til nyttårsfesten 2009.
Mannen hadde dress og Patrick hadde bunad.

Faddere er forøvrig: Min kusine (i rød bunad), min lillebror og hans kjære (i bunad) og min svigerinne.

LYKKE TIL MED DÅP!![:D]

dytter [:D][:D] TUSEN TAKK fOR HJELP PIKER!!

Vi var 31 til middag, og 45 til kaffe

- Hvilke kaker?!
Vi hadde: sjokoladekake fra bakeri som dåpskake, verdens beste, oreokake, kransekake, muffins, suksessterte, pavlovkake og noe lefser. Dette var ALT for mye til 45 gjester
- Mat?!
Vi hadde en kjempeenkel gryterett (lett karryrett med svin. motstykke til all julematen siden vi hadde det i jula) og ris og rundstykker

- Hva å drikke?!
Vi hadde kjøpt to kasser med 1.5 L brus + 2 flasker med farris, som vi satte på egen brusstasjon. etter dagen var over hadde vi i underkant av en kasse igjen.

- Bordkort?!

rusa sutter kjøpt på ebay.

- Bordplassering?
VANSKELIG (den og den kan ikke sitte sammen, han vil være nært henne). Svigersøster som er bryllupsplanlegger fiksa dette=)

- Langbord?
Jepp
- Antrekk?
Jeg hadde en enkel sorthvit kjole, (ville valgt bunad ellers men upraktisk med amming)

- Pynt?
slenger med noen bilder nederst. min beste ide var bøtter med rosa jellybeans (shoppa på ebay) SPISENDE PYNT ! =) men ga alle barna sukkerrush, så vet ikke om foreldrene syns det var like kult

- Blomster?
Næh, det glemte jeg å tenke på, men pappa kjøpte noen da

- Dåpskake?
Ja - sjokoladekake, nammis=)
slenger med litt bilder...de kommer i litt tilfeldig rekkefølge her og litt forskjellig vei..:

- Hvilke kaker?!
Vi hadde kransekake som svigermor laga, dåpskake som gudmor laga og en ostekake som tanta laga. 3 kaker holdt i massevis. Vi var 12 voksne og 5 barn. Hadde litt risboller igjen fra jula også som vi serverte.

- Mat?!
Koldtbord fra Tromsprodukt. Bestilte til 15 stk. Nok mat i massevis og alle fornøyd.

- Hva å drikke?!
Vann, kaffe, saft og brus

- Bordkort?!
Nei folk fikk sitte der de ville

- Bordplassering?
Samme som ovenfor

- Langbord?
Jupp klafte å få 14 stk inn på langbord, så da ordnet vi et litebord til de minste ved siden av. Vi hadde alt hjemme.

- Antrekk?
Fin topp og svart bukse

- Pynt?
Litt pynt på langbordet. Kjøpte litt stæsj på nille. Enkelt og greit. Lys rosa.

- Blomster?
Ingen blomster

- Dåpskake?
Ble laga av gudmora. Fiiin kake. :)

Hvilke kaker?! Dåpskake ble laget av en venninne av svigermor, verdens beste, oreokake som ei venninne laget(populær), sjokoladekake, boller (til barna), sånn med mandelbunn og vaniljekrem. Ble mer enn nok med kaker.
- Mat?! Gryte, ris, salat og loff
- Hva å drikke?!  Brus, vann og farris
- Bordkort?! Lagde bordkort selv jeg.
- Bordplassering? Var vanskelig, men fant ut under middagen at vi burde spredd folk litt. men middagen var jo ikke så lang som f.eks konfirmasjon.
- Langbord? hestesko
- Antrekk? Både jeg og sambo hadde bunad. Lillegutt hadde dress. slips og vest. for varmt med dressjakke.
- Pynt? Hadde kubbelys med bilder og hjertepynt stående i en dessertskål med blå sand nedi og rose. Hadde små blå lys som vi tente. De kubbelysa med bildet brente vi ikke, de ga vi til faddere etter dåpen. [:)]hadde litt små blå bjørner stående ved siden av lysene.
Bilder? Bilder kommer i min dåpstråd [:)]
- Blomster? hvite roser på gavebord og hovedbordet.
- Dåpskake? yes.

ORIGINAL: Glapia.

Ja, jeg vet det har vært mange tråder om dette.... meeen, trenger tips når det kommer til alt!!!

- Hvilke kaker?! Vi hadde, sjokoladekake,Verdensbeste,Ostekake,potet og gulrotkake og dåpskake ( marsipankake )
- Mat?! Vi hadde hjemmelaget koldtbordsom bestod av, hjemmelaget kjøttboller,hjemmelaget karbonader,hjemmelaget aspik,hjemmelaget eggesalat,vanligsalat,hjemmelaget pastasalat m/kylling, potetsalat,roastbeef,skinkesteik,spekemat,eggerøre,røktlaks,ovnsstekt laks.. Det er det jeg kommer på i farta
- Hva å drikke?! Brus og kaffe
- Bordkort?! Printet ut bilde av Emil og skrev navnet til gjestene på
- Bordplassering? foreldre og faddere på hovedbordet og de andre gjestene plasserte vi sånn at det føltes naturlig i forhold til søsken,taner og besteforelder
- Langbord? Hadde hestesko
- Antrekk? Ungene hadde bunad, Emil hadde ei fin bukse og skjorte ( hadde glemt å kjøpe til han )
- Pynt? La aleminiunsfolie som en lang løper midt på bordet, hadde blå kubbelys bortover + litt strøssel
- Blomster? Hadde avskårne,men husker ikke hva de heter
- Dåpskake? Svigerinnen min laget dåpskaka,hadde jordbærkrem inni og marsipan på toppen + bilde av Emil

Og GJERNE med bilder!!!
Tuusen takk!!

[:D] Vi skal ha i ett langt lokale, så blir laaangbord, enkle snitter med laks, egg osv. og noen ruller med laks og sylte. Etterpå kaffe og kake![:)]

- Hvilke kaker?!
Vi hadde ALT for mange. 25 mennesker og hadde 6 kaker. Halvparten hadde holdt [:)

- Mat?!
Vi spiste sodd.

- Hva å drikke?!
Munkholm og brus.

- Bordkort?!
Laget selv [:)]

- Bordplassering?
Blandet litt familie. Gamlingene sammen. Foreldrene mine og sambos sine sammen.

- Langbord?
Absolutt!!

- Antrekk?
Tunika, tights, lange stvletter og bolero.

- Pynt?
Hvite duker, blå løper, blå vogger som var til pynt, en litt stor blomsteroppsats foran oss, hvite roser, blanke stener langs duken.

- Blomster?
Hvite roser med blå bånd.

- Dåpskake?
Stor marsipankake, bestilt fra bakeri [:)]

[:D]

Back
Topp