dåp?

sicaa

Forelsket i forumet
hvem tenker å døpe og hvem tenker ikke gjlre det?
Noen formeninger?

Vi har tenkt til å døpe..

Vi skal døpe kjærlighetsbarnet vårt ja. Broren til mannen min og dama hans skal være faddere.

vi døpte marcus...familietradisjon egentlig.

vi har døpt thea-marie, vi syns egentlig det er en selvfølge for oss vi [:)] og er fornøyde med dåpen [:D]

har i bunn og grunn tenkt til ikke å døpe jeg da,men får ganske sterke reaksjoner fra familie!

ORIGINAL: sicaa

hvem tenker å døpe og hvem tenker ikke gjlre det?
Noen formeninger?

Vi å valgte å døpe Sander,falt liksom så naturlig for oss....

jenta mi er døpt, men hva jeg og min nye sambo bestemmer oss for å gjøre har vi ikke funnet ut av enda..

Jeg døpte mi kjære Sander av den grunn at det er tradisjon, og jeg har vel egentlig ikke noe imot kristendommen.
Mener også at det er lettere å melde seg ut av statskjerka hvishan ikke vil være der, enn å melde seg inn dit når han blir eldre!

Her blir det dåp.

Hmm... det har vi ikke diskutert - får vel vente med det til vi er gravide. Mannen min får nesten krupp av å være i kirken, så han kommer vel ikke til å ha spesielt lyst, men jeg tror at jeg vil - mest på grunn av tradisjonen... hvis ikke får det bli en navnefest - like bra det vel?

Vi valgte dåp, da dette var det rette for oss.

Vi døpte føste mann og skall også øp neste.

Eva

Vi skal ha Human Etisk navnfest vi. Syns det er en kjempeflott seremoni[:)] Og siden ingen av oss er kristne ser vi ingen grunn til å døpe barnet vårt heller.

Samme her.. Skal ikke ha noen dåp, bare navnefest. Er ikke kristen, har meldt meg ut av statskirken og da er det feil å døpe syns nå jeg da..
Familien min syntes det var helt greit, hans familie har nok vært litt mer skeptiske..

Kommer aldri til å bli noe kirkebryllup heller på oss [:)]

jeg skal døpe barna mine[:D]
er en familietradisjon

Blir dåp her og [;)]

Navnefest her. Er ikke kristne. Selv om noen i han sin familie er kristen som surmuler, så er det ikke de som bestemmer over barnet vårt.

Back
Topp