Dåp uten pappaen?

PixiePP

Betatt av forumet
Vi tenkte å døpe i november, men nå har pappaen i huset fått beskjed om at han KAN bli innkalt til heimevernet for en periode mellom september til ut november. I desember er det ikke dåpsgudstjenester tilgjengelig.
Ville dere ventet til etter jul for å være helt sikker, eller tatt sjansen på at pappaen er hjemme under dåpen?
Til info: Etter jul er dåpsbarnet over 6mnd.

Jeg ble døpt når jeg var 9 mnd, så går an å vente.. ingen dåpsbarn er for stor.

Definivt ventet. Dessuten så er dåpen morsommere når baby er litt større ;)

Ville ha ventet. Det er en såpass stor dag.

Jeg hadde ikke ventet, hadde tatt sjansen på at han var hjemme. Og for oss hadde det ikke vært krise om han ikle var der.

Hadde ventet.

Hadde tatt dåpen nå.. og satset på at han er hjemme, om han må ut så hadde jeg avbestilt dåpen. Ingen dåp uten far.

Mine ble døpt på 5 mnd dagen :)

Hadde ventet :)

Ene fadderen vår fikk ikke perm fra militæret, han søkte , men hjalp ikke. Vil han være med , så hadde jeg venta i allefall :)

Jeg hadde ikke hatt dåp uten faren, men hadde trolig planlagt dåp og evt utsatt om han var borte akkurat da, han får vel vite det i grei tid før?

pappaen min ja ikke i dåpen min siden før var det vanlig å være på sjøen mellom et halvt år å år. litt trist å ikke ha bilder han fra dagen men foruten om det så har jeg ikke gitt det en tanke før nå. men kjekt å ha en hjelpende hånd og kanskje han vil synes det er trist å ikke få være der på den spesielle dagen?

Hadde venta. Hadde sikkert planlagt og gjort alt klart i mellomtiden da [emoji39] Tålmldighet er en dyd sier de vel.

Men ville ikke hatt dåp uten han til stede [emoji4]

Hadde ventet. Litt annet men vi hadde navnedag. Da feirer man den dagen man har navnedag på kalenderen. Med eldste var det 4 dager etter fødselen, vi ventet 1 år. Med yngste var han 10 mnd. Ikke noe galt i at de er større på sånne ting synes jeg. Morsommere for dem som kommer fra langt unna også da at babyen er mer våken.

Back
Topp