Dåp på søndag=]

ida89

Elsker forumet
Til søndag, første advent skal lille tulla vår døpes, da får hun jo navnet sitt på onklig=D

-Å når det er sagt, Hvordan synh ar dere til dåp? Jeg mener det er en måte og tilby barne våre og bli kristene på, mens stemoram i mener det bare at med navnet og gjøre....=S

Jeg som er humanetikker mener jo som deg at Dåp er en måte å åpne opp for en kristen oppdragelse.
Dersom man bare ønsker å ha en navnefest kan man gjøre dette hos human-etisk forbund eller hjemme hos seg selv.

Dåp er inngangen til Kristendommen for barnet- de kan selv velge om de vil stadfeste sitt kristne livssyn ved en eventuell konfirmasjon.

ORIGINAL: AnitaLille

Vi gjorde det mest pga tradisjon. Syntes liksom dåp hører til... Er ikke veldig kristen, men er døpt og valgte å konfirmere meg.... Mye er preget av tradisjon!

Samme her.. Vi skal gjøre det pga tradisjon...

Vi gjorde det mest pga tradisjon. Syntes liksom dåp hører til... Er ikke veldig kristen, men er døpt og valgte å konfirmere meg.... Mye er preget av tradisjon!

sån er det her og..så kan ungene selv velge hva de vil gjøre ang konfirmasjon osv.[;)]

jeg tenker helt motsatt- hvis det er viktig for Bo-Kristian og konfirmere seg i kirken - håper jeg at det er et så bevisst valg at han da ønsker en voksen dåp :)

ORIGINAL: pewsie

Samme her.. Vi skal gjøre det pga tradisjon...

vi gjør det også pga tradisjon i simen sin fam. jeg selv er ikke døpt og er konfirmert borgelig.
men er man døpt, så kan man selv velge kirkelig eller borgelig konfirmasjon - uten å måtte døpes når man er såpass gammel.

men skulle jeg bestemt aleine, så hadde ikke mine barn blitt døpt. mye styr[8D] 

Vi gjør det fordi jeg er personlig kristen, også syns jeg det er en flott tradisjon!

som jeg skulle sagt de selv[:D]

ORIGINAL: Celene

jeg tenker helt motsatt- hvis det er viktig for Bo-Kristian og konfirmere seg i kirken - håper jeg at det er et så bevisst valg at han da ønsker en voksen dåp :)

Det samme tenker jeg for Håkon. Hvis han synes det er flaut å døpes før en konfirmasjon når han er eldre så er
det heller ikke viktig nok for han å konfirmeres! Guttungen får ta sine nøye gjennomtenkte valg selv [:)]

Back
Topp