Har hatt dåp og har begynt å tenke på takkekort. Er det vanlig å gi takkekort til de som har gitt kort men ikke gave? Hva skal man i så fall skrive på det takkekortet? Og er det noen forslag til hva man kan skrive på de andre takkekortene?

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Til de som også kom i kirka men ikke på festen?Jeg sente kort til alle som kom, de som ikke ga noe også![]()
Til de som også kom i kirka men ikke på festen?![]()
Ja det er jo vanlig folkeskikk, men alle gjestene gav jo gave. Var bare noen som kom bortover med et kort i kirken, som ikke var i festen, og de hadde ikke gaveVi sendte kun til de som gav gave (dvs alle gjestene). Skrev "takk for gaven".
Synes det er normal folkeskikk og takke for gaver, enten via kort eller tlf. Her er det iallefall normalt å sende takkekort etter fødsel og etter dåp, konfirmasjon osv.
Ja det er jo vanlig folkeskikk, men alle gjestene gav jo gave. Var bare noen som kom bortover med et kort i kirken, som ikke var i festen, og de hadde ikke gaveså lurte på om vi skulle sende takkekort til dem
![]()
Kanskje skrive "takk for oppmerksomheten i min dåp" ?Ja det er jo vanlig folkeskikk, men alle gjestene gav jo gave. Var bare noen som kom bortover med et kort i kirken, som ikke var i festen, og de hadde ikke gaveså lurte på om vi skulle sende takkekort til dem
![]()
Det var lurtKanskje skrive "takk for oppmerksomheten i min dåp" ?
vi skrev tusen takk for gaven jeg fikk til dåpsdagen min, dato, navn på baby og foreldre. Tror ikke jeg hadde gjort noe forskjell på om jeg fikk gave eller kort, men om du vil, kan du bytte ut gaven, med oppmerksomhetenHar hatt dåp og har begynt å tenke på takkekort. Er det vanlig å gi takkekort til de som har gitt kort men ikke gave? Hva skal man i så fall skrive på det takkekortet? Og er det noen forslag til hva man kan skrive på de andre takkekortene?![]()