Dåp og takkekort

Lillemor21

Glad i forumet
Tilgangsansvarlig
VIP
Augustmødrene 2014
Har hatt dåp og har begynt å tenke på takkekort. Er det vanlig å gi takkekort til de som har gitt kort men ikke gave? Hva skal man i så fall skrive på det takkekortet? Og er det noen forslag til hva man kan skrive på de andre takkekortene?:)

Om det er vanlig vet jeg ikke, men det går jo an å for eksempel skrive "Takk for at du kom å feiret dagen sammen med oss" :)

På de andre hadde jeg nok skrevet noe sånn som "Takk for at du/dere kom å feiret dagen sammen med oss og takk for gaven" :)

Vi hadde ikke takkekort. Tror ikke det er vanlig.

Ville skrevet no slik som takk for oppmerksomheten jeg fikk i anledning min dåp :-)

Takk for at du var sammen med meg på denne viktige dagen.

Eller takk for oppmerksomheten jeg fikk da jeg ble døpt

Vi sendte kun til de som gav gave (dvs alle gjestene ;) ). Skrev "takk for gaven".
Synes det er normal folkeskikk og takke for gaver, enten via kort eller tlf. Her er det iallefall normalt å sende takkekort etter fødsel og etter dåp, konfirmasjon osv.

Vi sendte kun til de som gav gave (dvs alle gjestene ;) ). Skrev "takk for gaven".
Synes det er normal folkeskikk og takke for gaver, enten via kort eller tlf. Her er det iallefall normalt å sende takkekort etter fødsel og etter dåp, konfirmasjon osv.
Ja det er jo vanlig folkeskikk, men alle gjestene gav jo gave. Var bare noen som kom bortover med et kort i kirken, som ikke var i festen, og de hadde ikke gave :p så lurte på om vi skulle sende takkekort til dem :)

Ja det er jo vanlig folkeskikk, men alle gjestene gav jo gave. Var bare noen som kom bortover med et kort i kirken, som ikke var i festen, og de hadde ikke gave :p så lurte på om vi skulle sende takkekort til dem :)
Kanskje skrive "takk for oppmerksomheten i min dåp" ?

Jeg synes det er litt sært å ikke gi noe mer enn et kort, og ikke en ordentlig gave.
Men jeg hadde sendt dem en takk for at de kom i hvert fall.

Jeg sender til alle gjester, og til de som gav oss en oppmerksomhet uansett om det bare var et telegram :)

Har hatt dåp og har begynt å tenke på takkekort. Er det vanlig å gi takkekort til de som har gitt kort men ikke gave? Hva skal man i så fall skrive på det takkekortet? Og er det noen forslag til hva man kan skrive på de andre takkekortene?:)
vi skrev tusen takk for gaven jeg fikk til dåpsdagen min, dato, navn på baby og foreldre. Tror ikke jeg hadde gjort noe forskjell på om jeg fikk gave eller kort, men om du vil, kan du bytte ut gaven, med oppmerksomheten :) hadde uansett ikke gitt ulike takk til gjestene.

Back
Topp