Dåp og gaver.

LillaStar

Forelsket i forumet
Vi skal ha dåp om et par måneder, og lurer derfor på noen småting.. :)

Er det vanlig at foreldre gir gave? Og hva kan vi gi? :) Har ingen ide i det hele tatt, men har lyst å gi noe annet enn penger.

Hva fikk deres barn?

ORIGINAL: Pøbelfrøet

Vi skal ha dåp om et par måneder, og lurer derfor på noen småting.. :)

Er det vanlig at foreldre gir gave? Og hva kan vi gi? :) Har ingen ide i det hele tatt, men har lyst å gi noe annet enn penger.

Hva fikk deres barn?

Å, det lurer jeg også på!

Hmmm.. Han får ikke kjole, da den bare er til låns fra familien, kaker lager vi selv, dåpskaka er en gave fra noen andre, og selskapet er en gave fra svigers.. Så her er alt det vanlige dekket.. :p

lurer på det samme[:)]

Vet ikke om det er vanlig at foreldre kjøper noe til barna, men man bør gjøre det som føles naturlig.

Vi har hatt dåp, og vi hadde ingen gave til sønnen vår.
Vi hadde også lite utgifter til dåpen (bare pynt, blomster, mat og 2 kaker).
Vi hadde lyst til å gi ham noe, men tenkte at det kunne være greit å vente til etter dåpen, så kunne vi evt kjøpe noe han ikke fikk.

Det har vært litt hektisk etter dåpen, men han fikk hverken slipsnål eller kniv, så vi tenker litt på det. Penger er jo litt kjedelig, men det er jo alltid et alternativ.

Tror det er vanlig både å gi gave og ikke...
Fikk ikke noe gave her, bortsett fra selskapet.

Sniker fra mars..
Vi gav snuppa hennes første smokk forsølvet og gravert. Ellers fikk hun et smykke av meg som jeg fikk til min dåp.

Tror det er like vanlig å gi som å ikke gi.
Lykke til med dåp [:D]

Vi betalte for dåpen som kostet en del =) I tilleg kjøpte vi en Manduca bæresele[;)] Også skrev jeg dikt å rammet inn med bilder rundt (bilde)[;)] Egt er det jo ok å bare gi dem dåpen, siden det koster en del. Men syntest det var ok å kjøpe bæreselen siden vi trengte det, og diktet jeg skrev å rammet inn var jo så og si gratis, men syntest det var en litt koselig gave =)

For meg var det naturlig å gi gave til skjønningen, så i tillegg til selskapet så kjøpte vi en slik "rull" til å ha dåpsattesten i. Veldig greit siden hun ikke fikk det av andre. Her skal vi også oppbevare fødselsattesten. Den er i sølv, og med gravert navn, fødselsdato og dåpsdato. [:)]

Har funnet ut at vi skal og kjøpe en sånn rull til dåpsattesten.. :)

Også får han kanskje en tripp trapp stol, men det blir kanskje julegave istede, den kan jo ikke brukes på leeenge enda.. Hehe.

vi lagde sånn avstøpning av fot og hånd på lifestone og med gravering. Det blir dåpsgaven fra oss :)

Rebecca har fått brike til bunnadsbelte fra oss "min frste stål og dato" [:D]

Vi gav babysvømming (begynner i august) og det han måtte trenge til det. :) Hadde lyst til å gi ham noe han kunne ha glede av nå (er så fryktelig glad i å bade) - og som vi kanskje kunne fortsette med senere også (finnes småbarnssvømming og lignende også).

Det som ofte er vanlig er at man gir noe av det man selv fikk til sin egen dåp og graverer på det. Jeg skal gi en gaffel eller en skje som jeg fikk til min dåp, som jeg da igjen fikk av mamma eller pappa som de fikk til sin dåp. [:D]

Vi har gitt selskapet. Koster mye[:D]
Men har kjøpt inn dåpsattestbeholde i tillegg, så da blir dåpsattesten godt bevart til når de trenger den senere i livet[:)]

ORIGINAL: mom4the1time

vi lagde sånn avstøpning av fot og hånd på lifestone og med gravering. Det blir dåpsgaven fra oss :)

Her og [:D]

her ble selskapet gave + 5000 og sparekonto[:)]

Back
Topp