Dåp? Navnfest?

OktoberLykkerus

Forelsket i forumet
Oktoberskatter 2014
Noen som har begynt å tenke på dåp eller navnfest? Vi har bestemt oss for dåp, hvilken kirke og hvilket festlokale, men det er jo mye som må ordnes! Og tiden fra lillegutt kommer til han er rundt 3 mnd(?) går sikkert super fort, føler jeg har dårlig tid :p Begynt å titte smått på mat og pynt,og har skrivd opp noen navn på invitasjonslista :)

Sent from my GT-I9506 using BV Forum mobile app

He, he du er kommet langt:) her blir det dåp, men jeg tror vi utsetter den til starten av januar (4mnd). Det er hektisk i desember og vi har en storebror som har bursdag da:)

Her blir det dåp, og tror vi lurer på og ta det i januar slik at det ikke blir så mye stress like før jul..
Han vil ha det på hotellet slik at vi er gjester vi også, men vi får se hvor mange vi blir! Jeg(og han har vært med på noen) har vært i flere av venninnene mine sine dåper, så jeg føler liksom at de må få "komme tilbake" men han er ikke helt enig... Også er jeg kun nr4 i gjengen som skal få liten! Blæ..
Kirken blir det hvertfall :)

Vi har bestemt oss for kirke så langt :p ønsker kun nærmeste familie og faddere til dåpen. Vi er en stor familie og jeg ser ikke behovet for at mine nære venner skal måtte bruke mange tusen på å fly ned for å se minien få vann over hodet :p Da får de vente til bryllupet :p

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app

He, he du er kommet langt:) her blir det dåp, men jeg tror vi utsetter den til starten av januar (4mnd). Det er hektisk i desember og vi har en storebror som har bursdag da:)

Samme her ;-)

♡ Er i uke 35 ♡

Vi er ikke kristne så her blir det kun en privat navnefest hjemme, med nærmeste familie :)

Vi kommer til å ha dåp første helgen i februar... [emoji4]

Venter lillesøster 5.Oktober

Her blir det dåp. Har ikke kommet så mye lenger med planleggingen at jeg vil ha dåpen i januar, og har selskap med kun nærmeste familie så vi kommer til å ha det hjemme hos oss :) ellers må jeg begynne å øve meg på å lage pen dåpskake ;p

Det blir dåp her også. Litt usikker på om det blir i desember eller januar. Kommer litt an på når i oktober mini blir født. Orker ikke styre med det i jula ihvertfall. Men blir nok bare nærmeste familie og faddere. Eventuelt invitere noen flere bare til kaffe.

Her blir det dåp i kirken i januar, broren til sambo er på sjøen- og han blir mest sannsynlig fadder- så da venter vi til han er hjemme :) vi har store familier begge to, så det blir bare nærmeste familie/faddere, så får heller venner komme på etterselskap å spise opp kakene :p

Dåp :) Vi tar det nok også i januar. Har ikke festlokalene klare :P Kommer til å bestille det meste, jeg orker ikke å lage noe som helst :P Scrapper egentlig, men det er ikke snakk om :P

-Fra appen-

Morsomt å se hva dere andre har tenkt :) men hvor kommer dere til å kjøpe pynt fra? Litt her og der, ebay, nille?

Her blir det dåp og er allerede i full planlegging :)
Har bestemt dato, kirke og lokale. Gjestelisten er og ferdig, og jeg har allerede kjøpt inn slik at jeg kan lage bordkort. Han kommer jo i oktober, rett før julerushet, så tror det kan være greit å begynne nå. Plus at jeg har laget et budsjett, sånn at vi kan begynne å spare. Skal ikke ha noen voldsom dåp, men det koster med lokale (selvom det er et grendehus) og all mat + at jeg vil ha en pen dåpskake :)
Vil ikke bruke all verden av penger, så å lage bordkort, invitasjoner ol selv gjør jeg nå :) det samme med pynt. Skal og bestille litt fra ebay :)

Jeg er ikke medlem av kirka og mannen er svensk. Han er hakket mer religiøs enn meg og opptatt sv tradisjoner så vi gifta oss i Sverige i den kirka han er døpt i og vi kommer til å ha dåp der. Dåpskjolen etter han og broren passer ca str 5 måneder så vi tar det med ro og tenker at det blir utpå våren en gang. Det blir et lite selskap med nærmeste familie, men siden det er langt å reise er det ikke sikkert at så mange av "mine" kommer seg dit. Det er helt greit, vi tar heller en liten fest til hjemme om det skulle passe sånn.

Jeg kommer ikke til å styre mye med pynt og stæsj, dette er mannens ønske så da tar vi heller og kjøper noen blomster og bestiller ei kake eller to. Jeg styra VELDIG mye til bryllupet og kjenner meg litt ferdig med det. Kanskje ombestemmer jeg meg når det nærmer seg, men jeg tror jeg lener meg litt tilbake og tenker at det blir hyggelig uansett :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Har bestemt dato, kirke og lokale. Gjestelisten er og ferdig, og jeg har allerede kjøpt inn slik at jeg kan lage bordkort. Han kommer jo i oktober, rett før julerushet, så tror det kan være greit å begynne nå. Plus at jeg har laget et budsjett, sånn at vi kan begynne å spare. Skal ikke ha noen voldsom dåp, men det koster med lokale (selvom det er et grendehus) og all mat + at jeg vil ha en pen dåpskake :)
Vil ikke bruke all verden av penger, så å lage bordkort, invitasjoner ol selv gjør jeg nå :) det samme med pynt. Skal og bestille litt fra ebay :)
Wow! Du har virkelig full kontroll du ;) Tror jeg må sette meg ned til uka å ordne litt mer, med tanke på jul og nyttår og det å bli vandt med å ha en liten en, så har vi ikke så god tid som det høres ut som! :/ hjææælp...

Må bare spørre hvordan dere kan ha bestemt dato? Må det ikke være dåpsgudstjeneste i kirken og plass Mtp at det ikke blir for mange dåpsbarn!?:)

Vi skal ha dåp :) invitasjonene er halvveis ferdig, venter på bilde av snuppa og booke lokale og kirke, så
Teksten mangler men er kladdet :) gjestelista er klar :)

Mangler lokale og mat. :) har sett meg ut pynt jeg vil ha :)

Her blir det navnfest til de nærmeste. Det blir mest sannsynlig hjemme. Når? har vi ikke bestemt oss enda. I vår tradisjon er navnfest max etter 2 uker av fødsel:), men vi kommer ikke til å følge opp dette. Vi får se når lille frøken kommer til verden først, så bestemmer vi datoen etterpå:)

Wow! Du har virkelig full kontroll du ;) Tror jeg må sette meg ned til uka å ordne litt mer, med tanke på jul og nyttår og det å bli vandt med å ha en liten en, så har vi ikke så god tid som det høres ut som! :/ hjææælp...

Hehe er nok litt kontrollfrik, plus at jeg er sykemeldt og rastløs. Også har vi noen besteforeldre (kommende oldeforeldre) som reiser sydover på vinterstid, så måtte sette en dato før de bestilte flybilletter :) Vi må ha dåpen 11 januar slik at alle får vært med :):)

Back
Topp