Dåp, navnfest ol.

• Trådstarter Trådstarter Moderator Linn
  • Opprettet Opprettet
Her blir det dåp som med de andre to :) dåpskjole innad i familien som jeg selv har brukt :)

Jente 2010 & 2012 <3

Den kommende bestemoren er allerede starta på dåpskjolen, så her blir det dåp :)

Sent from my iPad using BV Forum

Her blir det dåp, som storebroren. Ikke fordi vi er særlig kristne selv, men så lenge oldeforeldrene lever skal ikke vi forårsake hjerteinfarktet som tar knekken på dem. Dessuten er det en fin tradisjon, og alle søskenbarna er også døpt. Sier heller aldri fra oss muligheten til å samle familie og venner til en glad anledning.

Blir dåp som med storebror her. Rett og slett pga tradisjon. Og vi har dåpskjole i familien som bestemora mi laga til sitt første barnebarn. Nå har vel alle barnebarna og oldebarna brukt den.

Skal ha dåp, og bruke dåpskjolen jeg har strikket;) gleder meg;)

Sent from my iPhone using BV Forum

Vi er begge ateister, så dåp er helt uaktuelt. Vi arrangerte en sommer-/navnefest til ære for storesøster i fjor, der alle i nærmeste familie kom for å feire veslejenta vår. Veldig koselig og casual, og noe vi kommer til å gjøre for lillebror også (neste sommer) :)

Blir nok dåp, på grunn av tradisjon.. Vi har snakket om det. Litt usikker. Blir sikkert dåp. Men ikke store, dyre greier...

Eldstemann hadde navnefest, sannsynlig at det vil bli det med denne karen også. Men det er egentlig opp til mannen min. Jeg er ikke medlem i kirken engang :p Men jeg har sagt til mannen min at dersom det betyr mye for han at barnet døpes i kirken, så skal ikke jeg hindre det, for meg er det det samme, sånn sett. Men dersom jeg skal avgjøre, så blir det navnefest :)

Ej e kristen, so her blir det dåp. :-) dei to andre er også døypt i samme kirke, og håper på vi får samme prest som sist:-)

mor til to gull, 05 og 12

Det blir i alle fall en markering, og jeg tror faktisk det blir dåp, enda ingen av oss er religiøse! Mest pga tradisjon, og jeg som ikke er døpt kan ikke bli medlem av kirka uten å døpe meg, og fint for barnet å slippe å måtte døpe seg i voksen alder om han/hun vil bli medlem av kirka. Vi vurderer å ta det samtidig som vielsen vi skala i kirka til våren :)

Back
Topp