Dåp/ navnefest

MrsWinchester

Gift med forumet
Marsboerne 20 18
Skal dere ha dåp eller navnefest?
Hvor? Hvilken mat? Blir dere mange? Fortell [emoji3]

Her skal vi ha dåp 10 juni. Da er hun 3 mnd og 1 uke gammel. Vi har stort hus så blir å ha det hjemme. Vi blir ca 30 stk., og jeg tror vi blir å lage brensnut/lapskaus selv til middag, så kakebord senere. Tenker å lage cupcakes og dåpskake selv, så har jeg allerede fått tilbud fra 4 stk som vil lage en kake. Tenker å spørre en person til. Vi sunnmøringer har en tendens til å overdrive med kaker [emoji38]
Litt pynt er allerede kjøpt inn fra Wish (eBay) [emoji28]

Vi skal ha navnefest i september. Blir neste 40 stk så vi må ha lokale. Usikker på om vi skal ha koldtbord eller en gryte, men den skal lages selv uansett. Blir nok en del kaker også, lager noe selv. Tror jeg kommer til å bestille marsipankake med bilde av lillegull ;)

Dåp i kirken den 27.05! Da er hun 9 uker og 2 dager.

Vi blir 30-35 stk og skal ha det i et ungdomshus i nabolaget!

Blir tapas til mat. Vi hjelper hverandre en god del i familien så det blir hjemmelaget med hjelp fra alle sammen:)

Skal ha gul pynt og gul sløyfe på dåpskjolen. Solsikker og gule og grønne ballonger.

Last edited:
Vi skal ha dåp 13.05. Då er veslejenta ca 7 uker gammel. Familiedåpskjolen er liten i størrelsen så da blir det tidlig dåp[emoji6] Vi blir 13 stk. Tenker å ha middag ute og kaker hjemme.

Skal ha dåp i juni, jenta skal døpes der faren kommer fra (i Sverige). De har litt andre tradisjoner enn det jeg er vant til og med to store familier blir vi ca 70 stk om alle kommer (med barn). Vi skal bare ha kake etter seremonien og vi skal ha det i et lokale som tilhører kirken ☺️ Jeg skal bake det meste selv, men får hjelp av familien til mannen min ❤️

Vi skal ha velkomstfest tenkte vi. Invitere til åpent hus med kald tapas og kaker. Har det i sommer sånn at vi kan være litt ute også :-)

Vi har døpt de andre, men skal ikke det denne gangen. Ikke bestemt om vi skal ha et selskap, men føler jo litt på at vi burde siden de andre hadde dåpsselskap.

Vi har døpt de andre, men skal ikke det denne gangen. Ikke bestemt om vi skal ha et selskap, men føler jo litt på at vi burde siden de andre hadde dåpsselskap.

Blir vel navnefest på denne knotten også

Det blir dåp her, selv om det for min del godt kunne vært navnefest i stedet. Men blir fint med dåp også, og alle de andre barna er døpt. Vi har leid lokale, en turisthytte, og håper på finvær så vi kan ha grilling utendørs. Lager en forrett i tillegg, og kaker etterpå. Tenker å kanskje lage en natursti og ha diverse leker utendørs, så ungene kan springe litt til og fra mens vi spiser. Mange barn med mye energi. [emoji28] Gleder meg! Blir 10. juni, da er mini 3 mnd.[emoji173]️

Vi skal ha velkommen til verden fest i juni. Blir med våre foreldre og søsken m fam. Umulig å finne en dag som passer for alle, spesielt siden alle gjestene må reise såpass langt at de må overnatte, så blir 15 stk. Skal ha det hjemme, med koldtbord og kaker.

Her blir det dessverre dåp 10. Juni. De to andre er også døpt da sambo ikke tør stå opp mot sin mor. Men denne gangen står jeg på mitt. Jeg lager ikke til noe etterpå. Så om de vil ha noe etterpå. Får de fikse det selv. Vi hadde velkommen hjem/ til verden feiring når han kom hjem med storesøskene og oss foreldre. Det er godt nok.

Dåp [emoji5]

Blir dåp her [emoji4] blir den 17 juni [emoji4] blir i min kirke i nabokommunen, og leier grendehuset på bygda der foreldrene mine bor. Samme gjorde vi med storebror og når vi giftet oss [emoji4] så alt skjer i den kirke.
Kommer til å lage koldtbord selv med litt hjelp av mamma. Og alle gjester har med seg kake [emoji4] så det blir en del kaker [emoji16] men slik er familien min. Kommer til å bestille dåpskaken fra ei i nabokommunene, gjorde det med storebror og Gud hvor god den var [emoji7]

Inviterer tilsammen 40 stk men blir nok ca mellom 23-28stk. Noen kan sikkert ikke komme siden de bor i Danmark men blir invitert likevel [emoji4]

Kjekt å lese om alle dåps-/ navnefestplanene deres, og alle de ulike måtene å gjøre det på [emoji846]

Her blir det dåp, tenker juni/juli, må høre litt hva som passer for de som må reise et stykke :)
Blir nok å ha det hjemme, og bestille kinamat, og jeg, mamma og svigermor lager kaker :)

Her blir det ikke noe dessverre. Jeg satte foten ned for dåp da ingen av oss er kristne. Og da ønsket ikke samboeren min noen «erstatning» for dåp. Litt trist, men får være.

Navnefest her blir sannsynligvis først i oktober, da det passer med tider ser det ut til

Her blir det dåp 30/6 [emoji4] siden det er sistemann her i gården valgte vi og slå til å gifte oss i samme slengen. Blir veldig enkelt, leid lokale. Mat har vi ikke bestemt men heller mot koldtbord som sist og kaker baker mamma, min søster og ei venninne. Kommer til å bestille dåps/bryllupskake av ei flink hobby baker dame[emoji4] blir spennende.

Det blir dåp 13. mai, da er guttene blitt 15 uker[emoji4] Leier lokale og bestiller mat og kaker. Har ikke tid til å ordne alt selv.

Her blir det dåp 30/6 [emoji4] siden det er sistemann her i gården valgte vi og slå til å gifte oss i samme slengen. Blir veldig enkelt, leid lokale. Mat har vi ikke bestemt men heller mot koldtbord som sist og kaker baker mamma, min søster og ei venninne. Kommer til å bestille dåps/bryllupskake av ei flink hobby baker dame[emoji4] blir spennende.

Vi tenker på å gjøre det samme! [emoji85] ingen av oss som har lyst til planlegge/arrangere et stort bryllup, så for vår del er det et godt alternativ å kombinere det med dåpen. Men vurderer å ha det som en overraskelse for gjestene da. Og veldig enkelt. Evt invitere til en fest med venner osv senere [emoji4]

Back
Topp