Dåp/navnefest

Trine1988

Blir kjent med forumet
Har nå begynt å planlegge dåp.. Er det mange her inne som skal ha dåp? Eller kanskje mange som skal ha navnefest?
Jeg trenger hvertfall litt inspirasjon.. Hva slags kaker kan man ha? Noen her som har barn fra før, og har noen fine bilder av måter å pynte bord på?

Vi skal ha dåp til sommeren, vi "hjem" å døpe. Det gjorde vi med storebror også. Tar det helt enkelt, med besteforeldre og tanter/onkler. Sist var vi 7 voksne og 3 barn:) Blir 3 stk flere denne gang.

tenker det blir dåp til sommeren :) vi bruker 1 "hoveddåpskake" ( marsipankake som er skikkelig dåpspyntet) å ellers kan jo suksessterte, sjokoladekake, peanøttkake, fromasjekake og bløtkake være noen ideer i tillegg til marsipankaka :) til storesøsters dåp ble det pyntet med litt rosa bånd, litt rosa pyntesand, lys og rosa små glass-sko på midten av bordet. det meste ble kjøpt på nille :)

Vi skal døpe snuppa 17. Mars :-)

Tenker det blir dåp i slutten av april. Forrige gang var dåpen reine bryllupet med 35 gjester, koldbord te flerfoldige tusen og eit hav av kaker. Denna gangen skal me gjera det mykje mindre og enklare, kanskje snittar og skal få ei venninne til å bake dåpskaka:)

Vi skal ha navnfest hjemme til sommeren, men jeg har begynt å tenke på hvordan invitasjonene skal være, åssen mat vi skal ha og kaker :)

Vi skal ha dåp!
2 påskedag skal den være!

Vi skal ha dåp 19.mai. Invitasjoner er sendt ut,kirken bestilt og selskapet blir hos svigers. Blir koldtbord,hvor familien bidrar med retter og kaker. Svigermor lager marsipan kake,pappa lager kanelkake og kona til brodern lager napoleonskake. Blir rosa blomster og litt pynt blir det også.

Vi døper til søndagen som kommer vi :) Skal ha marsipankake med bilde på, og en egen dåpsfigur. Suksessterte, moccakake, verdens beste og ostekake :) Pluss gele og sjokoladepudding til barna :)

Pynter enkelt med blå og hvite lys, og telys, og "sølv" hjerter. Midt på bordene har jeg en slags blå og gjennomsiktig løper. Får den kjøpt på hobbybutikken på senteret jeg bor ved. Vi skal sitte i en slags hestesko :) Maten ordner svigermor med, og da blir det koldtbord. Så skal vi ha blomsteroppsatser også, men vet ikke helt hvilke blomster enda :P Tar det litt på sparket :)

Det blir navnefest til våren/sommeren. Har ikke begynt å tenke i de baner enda..:)

Når starter selskapet etter seremonien? Vi døper jo, så gudstjenesten starter kl 11, men ble usikker på når vi skal starte selskapet.. vi har liten familie begge to, så vi inviterer foreldre, besteforeldre, søsken, tanter, onkler, et søskenbarn og faddere.. totalt blir det ca 40 inviterte, hvor det er 13 barn(inkl dåpsbarnet), men for å være ærlig tviler jeg på at alle kommer.. så viss de jeg tror ikke kommer ikke kommer, blir det ca 30 stk :)

Når starter selskapet etter seremonien? Vi døper jo, så gudstjenesten starter kl 11, men ble usikker på når vi skal starte selskapet.. vi har liten familie begge to, så vi inviterer foreldre, besteforeldre, søsken, tanter, onkler, et søskenbarn og faddere.. totalt blir det ca 40 inviterte, hvor det er 13 barn(inkl dåpsbarnet), men for å være ærlig tviler jeg på at alle kommer.. så viss de jeg tror ikke kommer ikke kommer, blir det ca 30 stk :)
Her blir det mat rett etterpå, dvs kl. 13.

Vi har inviterttil selskap rett etter dåpen,siden det kommer flere fra Grenland. Vi blir 22 stk,kun nærmeste familie og to vennepar.

Back
Topp