Dåp/navnefest

Swim83

Blir kjent med forumet
Hvem inviterer man (bortsett fra nærmeste familie som onkler/tanter til barnet, besteforeldre, evnt oldeforeldre)? Hvor mange er det "normalt" å be (hvis det er noe som er normalt da).

 
Vi har bare invitert nermeste familie og faddere :) Tror vi endte på ca 20 stykker.
 
Hei :) Vi har invitert våre søsken med barn, foreldre, besteforeldre og oldeforeldre. Da blir vi tilsammen 19 stk. Vi har valgt besteforeldre til å være faddere. Forrige gang vi hadde barnedåp, valgte vi bla en venninne av meg som fadder. Vi inviterte da di samme som denne gang, men pgså min venninne som var fadder, hennes mann og barn.
 
Vår lille snuppe har blitt 4 mnd når vi skal ha dåpen.
 
vi skal enten ha det når hun er 5mnd el 7mnd... spørs litt om vi venter til etter jul...
 
Jeg har tenkt å invitere kun besteforeldrene, tanter og onkler og oldeforeldrene til ungen. Også faddere da selvfølgelig. 
Inviterer ikke våre tanter og onkler å sånt nei, da blir det litt for mange gitt. 
 
Ikke noe som er normalt mener jeg, man ber de man føler for selv.. Vi bedde de du nevner + våre egne tanter og onkler.. Ble 28stk, har ikke så stor slekt noen av oss, og mange som ikke kunne komme.. Vi døpte henne når hun var 2.5 mnd:)
 
Vi blir 43 stk,da har jeg kuttet ut onkler og de flere av de voksne søskenbarna mine jeg ikke har sååå god kontakt med.

Stor familie,pappa har 5 søsken og mamma har 3 søsken :)
Skal ha dåp 4 november,da er snuppa litt over 3 mnd
 
Back
Topp