Dåp/navnefest planlegging. Inspirasjon.

Lotus4_2

Gift med forumet
Juli13-jentene
Vi skal ha dåpen meste måned, så er i full gang med å planlegge :D
Er dere med på en tråd hvor vi dele litt hvordan vi har tenkt å pynte bordet og kanskje gi hverandre litt inspirasjon? :)

Ja det er jeg med på :)
Holder selv på å planlegger litt.
Vi skal ha dåp i oktober

❤Prinsen født 3 juli, 7 dager før termin❤

Det høres lurt ut.. Vi skal ha dåp i november. Alltid greit med litt inspirasjon i fra andre :)

Termin 16 Juli

Her blir det ikke dåp før i november, så har ikke tenkt noe særlig på det enda. Tar gjerne i mot gode tips, og skal selvfølgelig dele når jeg kommer i gang ;)

Ja, er med på det ;) Skal ha dåp i begynnelsen i oktober.

Vi ska ha dåp i september, så ser ut til at vi er først ut :)
Tema og fargen i Lillefrøkna sin dåp er fugler og lyngfarge.

Har dere kommet fram til et tema og farger?

♡♥Frøkna kom 7 Juli 2013 - Termin 15 Juli 2013 ♥♡

Vi ska ha dåp i september, så ser ut til at vi er først ut :)
Tema og fargen i Lillefrøkna sin dåp er fugler og lyngfarge.

Har dere kommet fram til et tema og farger?

♡♥Frøkna kom 7 Juli 2013 - Termin 15 Juli 2013 ♥♡
Farge til lillemann blir lys blå, og snuppa har ikke helt bestemt seg, men ser for meg at det kan bli lyngfarge.
Tema har jeg ikke tenkt på enda, får se hva jeg finner av dekorasjon først.
Dumt å velge tema du ikke finner noe i ;)

Vi skal også ha dåp i september :) tipper det blir mye det samme som storebror sin dåp. Men tips og råd til litt nytt hadde gjerne ikke vært dumt.

Vi skal ha navnedag i november.
Har sendt forespørsel om å leie et lokale og bare det kom på nærmere 5000,- + at navnefest seremonien koster 1900,-
Her skal vi nok få brukt penger ja! :P
Heldigvis er bonuspappaen min et vidunder til å lage mat så vi reiser til Sverige og handler mat for mellom 2-5000,- så tryller han sammen bufèt.

Hva skal dere servere, hvor skal dere ha det og hvor mange blir dere?
Vi blir totalt 41 og da er 6 av dem barn.

Syns d e så vanskelig å finne ut kor vi ska ha dåpen eg..
Alt e så dyrt! :/
Noen tips!? :P

Jente 27.07.13 <3

Vi tar feiringa i kantina på jobben, hadde konfirmasjonen til eldste der, helt greit lokale og ikke minst helt gratis :D
Maten blir enten koldtbord eller smørbrød laget av mannen.
Kommer til å bestille en skikkelig dåpskake og lage en eller to enkle utenom.

Usikker på hvor mange vi blir.
Er 11 om bare nærmeste familie kommer, men lurer på å invitere et vennepar og min tante og onkel og ene søskenbarnet mitt som jeg har mye kontakt med.

Her koste lokale 2000 kr... Og vi e 34 stk med bare de nærmeste og faddere!!
Alt for mange! :P

Jente 27.07.13 <3

Vi skal ha dåp i oktober. Har kjøpt eplegrønn sløyfe til kjolen denne gang :D så det blir fargen ihvertfall. Storebror hadde kongeblått og storesøster hadde lys rosa :)

Sendt fra mobilen min ♥

Regne me d blir i oktober. For storesøster var fargen lavendel.. denne gang blir nok sløyfa på kjolen mørke blå så får se hva vi ordner mot d:)

Blei super fornøyd med bordkortene sist så håper noen her har noen gode tips for bordkort denne gang også....

♥Nydelig prins 14/7-13♥

Vi blir vel ca 15 stk med stort å smått denne gangen. Så vi tenker å lage koldtbordet selv, slik som sist. Får god hjelp av familien :)

Nå er papir til fuglene handlet inn, så nå er det bare til å begynne å tegne og klippe :p

Var å handlet nå og kom over disse serviettene og lysene. :)
Nå er vi i gang og farger bestemt.
1376327635900.jpg

♥ Prinsen født 3 juli, 7 dager før termin ♥

Vi skal ha dåp i oktober. Er bare så vidt begynt å tenke på det. Skal ha det på jobben t samboern. Maten ordner vi selv.

Sent from my HTC Legend using BV Forum mobile app

Tema farge blir grønt eller sjokolade brunt.
Figur/symbol vet jeg ikke enda.
Lokalet er booket, men kirken er ikke :p
Det må jeg få gjort i morgen...

Dåpskjole er i boks, må bare finne farge på bånd (som igjen blir tema farge, så må bare bestemme meg...)

Mat... farmor skal lage kransekaker, skal få andre familiemedlemmer til å bidra litt med kaker, så skal jeg snakke med en venninne om hun vil lage en fancy kake med figurer og navn. (Tema figur og bokstav klosser)

Tror vi bare skal bestille smørbrød.

Bordkort og invitasjon vil jeg lage selv, så driver og googler innimellom.
Tenkte jeg skulle lage lys selv/få søstera mi til å hjelpe.
Venter på at vi får nyfødt bildene. Da skal jeg få printa de på tynt ark/serviett (evt bruke et jeg selv har tatt). Deretter setter jeg det på et kubbelys og forsegler det med talg. Har ikke gjort det før, men derfor jeg trenger hjelp av søstera mi. Hun har gjort det mye og resultatet blir kjempefint.

Mer har jeg ikke så langt, men det kommer vel etterhvert :)

♥ Mamma til verdens herligste Sondre ♥

Vi skal ha dåp om halvannen uke. Familien lager koldtbord - knallbra med hver og en sine spesialiteter. Kake ordnes også av familie. Svigerinne lager dåpskake, hun er veldig flink til å lage med pynt og stæsj. Lokale på søsters arb.plass, veldig billig. Blir i underkant av 30 pers, det er bare nærmeste på min og mannens side. Skal ikke gjøre veldig mye ut av det sånn pyntemessig, eller, jo, skal jo pynte fint altså, men ikke gjøre det veldig komplisert.

Skal ha bilder av ham+små søte babydikt og kanskje hans fot- og håndavtrykk stående på små klyper på bordet. Ballonger med navnet hans ved inngangen. Litt ballonger til pynt også ellers. Små blå pyntesmokker som er kjøpt inn. Fargen vår blir blå. Skal ut i morgen og lete etter ballonger, servietter og lys. Så får vi se. Ønsker å gjøre det litt enkelt, så derfor ikke bordkort.

Blir sikkert fint med dåp :-)

Back
Topp