Dåp/navnefest og lignende

*hage*

Gift med forumet
Har dere tenkt på det? Skal dere døpe, ha navnefest eller andre former for markering av at babyen har kommet?

Ble så inspirert av den dåpstråden på generelt jeg, hvor sterke følelser det satte i sving hos enkelte hvis man døper pga tradisjon. Eller at den ene parten ønsker det, mens den andre ikke har noen mening..

Her blir det dåp :) Storesøster er døpt hun også.

Blir dåp her og, som med de to eldste.

Navnefest :-) hverken mannen min eller jeg er døpt eller religiøse, så det er ikke noe alternativ. Synes det er fint at barnet kan ta stilling til et sånt valg selv senere, uten at vi skal ha bestemt hva det skal tro på.

Vi skal vel ha en navnefest. Hadde i utgangspunktet ikke tenkt til å ha noe, men jeg tror det er flere som vil ha en anledning til å gi "dåpsgaver", pluss å feire dette barnet. Det er helt OK for meg. Men blir ikke noe seremoni eller noe, er ikke så glad i Human-Etisk Forbund.... Så det blir vel en fest for de nærmeste utpå høsten en gang vil jeg tro.

Her blir det dåp :) har begynt med litt planlegging allrede :p

Her blir det dåp:)

Vi skal ha dåp, er døpt storesøsknene også:)

Lillesøster skal døpes, akkurat som storesøster ble :)

Blir ikke dåp. Barnet får velge senere. Det blir kanskje navnefest for å si velkommen til babyen.

Her blir det dåp :-) Både jeg og bf er døpt, men ikke aktivt kristne. Velger å gjøre det fordi det er vakkert og tradisjon. Om han ikke syns noe om det når han blir eldre, kan han selv velge hva han vil med tanke på konfimasjon osv :-)

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app

Vi skal ha dåp :)

Back
Topp