Dåp? Navnefest? Ingenting?

lykke_liten

Forumet er livet
Julibaluba 2017
Hva skal dere gjøre når tiden kommer?
Personlig skal vi ikke døpe da vi ikke er kristne, og jeg føler det blir veldig respektløst å juge i kirken. Jeg syns det er veeeldig feil å døpe bare fordi det er "tradisjon". Mener ikke å fornærme noen da, bare mitt synspunkt på det :)

Har dog ikke bestemt oss for om vi skal ha navnefest eller om vi ikke skal gjøre noe i det hele tatt.
 
Vi hadde en fin seremoni gjennom humanistene (ikke til å bli forvirret med human-etisk) for førstemann, og kommer nok til å gjøre det denne runden også. Et godt alternativ og religionsnøytralt. Anbefales!
 
Vi hadde en fin seremoni gjennom humanistene (ikke til å bli forvirret med human-etisk) for førstemann, og kommer nok til å gjøre det denne runden også. Et godt alternativ og religionsnøytralt. Anbefales!
Hva er forskjellen på humanistene og human-etisk?:)
 
Vi skal ha dåp. Vi døpte førstemann og det var en veldig fin seremoni og familiestund så det gleder jeg meg til :)
 
Skal aldeles ikke døpe.. Sist gjorde jeg ingenting. Vurderer en navnefest e.l. til denne spiren.
 
Både jeg og barnefar og alle barna er døpt så her blir det dåp om vi kommer så langt :)
 
Her blir det dåp!:)
 
Jeg er ikke spesielt kristen men jeg vil ha dåp pga tradisjon.
Desverre så skulle jeg ikke ha så mye jeg skulle ha sagt i saken så det blir bare navnefest fordi samboer nekter dåp:hungry:
 
De to andre barna er døpt fordi fedrene ønsket det, jeg selv kan godt være foruten :p
 
Her blir det dåp når den tid kommer, jeg er kristen og ønsker dåp for mine barn, min mann er ikke kristen, men respekterer mine ønsker og mitt syn:)
 
Vi hadde familiefest med noen "fadder-venner" i tillegg for sønnen vår, ingen offisiell seremoni, men vi hadde en veldig hyggelig dag og fest hjemme. Gjør det samme neste gang også. :)
 
Vi vurderer navnefest Er usikker på om vi skal lage helt privat eller være med på human-etisk seremoni.
 
Back
Topp