Dåp, navnefest eller velkomstfest?

Blir nok velkomstfest / privat navnefest. Er verken medlem av kirken eller human-etisk forbund, så får barnet selv velge når h*n er gammel nok. :happy:
 
Både jeg og mannen er medlem i Human-Etisk Forbund og hadde navnefest med førstemann. Det var en flott seremoni med innmarsj, korte, fine taler, høytlesing av eventyr av en utrolig dyktig dame (alle barna var fjetret!), flotte, barnevennlig sanger fra et damekor, utdeling av navnetavle og bok og utmarsj. Varte ca. 40 minutter og var veldig høytidelig. Etterpå hadde vi snitter, tapas og kaker hjemme hos oss. Det var en så utrolig rørende og flott dag, så vi planlegger det samme for nestemann! :Heartred
 
Vi har dåp. Har døpt mine 2 jenter og tenker å gjøre det for minste og. Jeg har aldri vert på en navnefest eller vekomstfest så vet ikke hvordan det utføres. Jeg har dåp for mine barn hovedsaklig av tradisjonsårsaker. Alle i min og min manns familie er døpt så har egentlig ikke vurdert andre alternativ selv om det nok hadde funket like greit.
 
Vi skal ha dåp. Hadde det med mini og.
 
Det blir dåp her også, samme som til storebror :)
 
Back
Topp