Dåp, navnefest eller noe annet?

Blir dåp da vi begge er kristne. Ikke begynt planleggingen....
 
Dåp, på grunn av tradisjon.

Lokalet og maten er bestilt.
 
Vi skal ha dåp 18 august :)
Skal i den lokale kirken og siden skal vi har 12 gjester her hjemme.
Maten lager nok min mor. Kaker lager jeg og kansje min svigemor.
Ønsker dåp for jeg er døpt og dattern min. Mannen min syntes så som så. Men jeg får bestemme ;)
 
Ingenting. Mini skal slippe å bli innmeldt i noen religion før han kan ta stilling til det selv. Navnefesten til HEF er veldig fin, men vi landet på at vi dropper det og. Hadde ingenting til storebror heller :)
 
Vi har egentlig bestemt oss for navnefest i regi av Humanetisk forbund, men de har navnefest så sjelden her vi bor. Den datoen de har i høst passer ikke for oss, så da blir det mest sannsynlig til våren istedet.

Vi har vurdert dåp også, da vi selv ble døpt og det er tradisjon og slikt. Men ingen av oss troende så sånn sett føles det mer riktig med ikke-religiøs navnefest.
 
Her blir der dåp i oktober, er begynt og planlegge
 
Blir dåp her også. Er kun pga tradisjon vi velger det. Tenker også at det er lettere å melde seg ut av kirken enn å måtte døpes før en eventuell konfirmasjon for ungen:)
 
Her blir det navnefest med seremoni. Lokale er i orden også :) jeg personlig er ikke kristen heller ikke gubben så ble det mest logiske for oss. Ikke alle i familien som er enig det :dead:
 
Nå blir det plutselig i september vi skal ha dåp og ikke oktober så da rekker jeg ikke eBay.... noen som har tips for butikker hvor en kan få kjøpt pynt som ikke er kjempe dyr? ☺️
 
Nå blir det plutselig i september vi skal ha dåp og ikke oktober så da rekker jeg ikke eBay.... noen som har tips for butikker hvor en kan få kjøpt pynt som ikke er kjempe dyr? ☺️

Eg har vore på bruktbuer og handla mange vasar i ulike størrelsar. Mange kosta berre 10 eller 20 kroner. Dei skal eg ta med til ein blomsterdekoratør som setter blomster i dei. Og så har eg stempla ut sirklar i farga papir til å strø på bordet. Enkelt og billig
 
Back
Topp