Dåp, navnefest eller ingenting

Snickers_81

Glad i forumet
Ja hva skal dere?

Vi skal ikke døpe, døpte ikke storebror heller. Men nå lurer vi litt på om vi skal ha en navnefest for begge guttene selvom storebror er 2 1/2 år. 

Snickers_81 skrev:
Ja hva skal dere?

Vi skal ikke døpe, døpte ikke storebror heller. Men nå lurer vi litt på om vi skal ha en navnefest for begge guttene selvom storebror er 2 1/2 år. 

det høres jo veldig koselig ut da :)

Vi skal døpe frøkna :)

Vi er døpt begge to, men ingen av oss har noe forhold til kirken eller kristendommen, og syns da det blir feil av oss å døpe barna. Mener også at dette er noe barna våre skal få velge selv når de er gamle nok til å ta den avgjørelsen

Vi skal ha navnefest for jenta vår. Vil også at hun skal velge selv når hun er gammel nok til det, så vi skal melde henne ut av statskirken og ikke melde henne inn i noe annet. emoticon

Natalie:) skrev:
Vi skal ha navnefest for jenta vår. Vil også at hun skal velge selv når hun er gammel nok til det, så vi skal melde henne ut av statskirken og ikke melde henne inn i noe annet. emoticon

Jeg også har vært inne på den tanken, men har ikke gjort noe med det siden mann automatisk går inn i statskirken igjen etter 6 mnd hvis mann ikke blir meldt inn i et annet trossamfunn. Men jeg vet ikke hvordan det blir nå som stat og kirke blir splittet.

Snickers_81 skrev:

Natalie:) skrev:

Jeg også har vært inne på den tanken, men har ikke gjort noe med det siden mann automatisk går inn i statskirken igjen etter 6 mnd hvis mann ikke blir meldt inn i et annet trossamfunn. Men jeg vet ikke hvordan det blir nå som stat og kirke blir splittet.

Det visste jeg faktisk ikke, men jeg ble ikke det, og jeg har ikke vært medlem av noe fra 2005 til 2011. Nei, vet heller ikke hvordan det blir da! Vi har også tenkt på å melde henne inn i human etisk forbund, for hvis hun da velger å ikke være medlem der så blir hun automatisk utmeldt når hun er 15 år (det året hun blir konfirmert, hvis hun vil det). Men vil helst at hun ikke er medlem av noe, så kan hun velge selv :).

Vi skal ha dåp til helga:)

Her er det dåp! :D jeg har kranglet og gikk med på borgerlig bryllup for å få døpe alle mine barn :p  hehe :D

Har allerede begynt å planlegge og funnet tema til festen! GLEDER MEG :D :D

Her blir det dåp , både jeg og mannen er døpt, lillesøster er døpt, og vi giftet oss i den kirka. Er ikke veldig kristne, men en dåp hører med føler jeg..

Her blir det ingen av delene :) Jeg personlig døpte meg da jeg var 14... syntes det var veldig ålreit å få velge selv og få mulighet til å være ordentlig med på begivenheten.. er jo grenser for hva de får med seg når de er så små tenker jeg;) og siden dagen er beregnet til dem syntes jeg det kan vente til de forstår hva det hele dreier seg om.. og om de vil i det hele tatt! 

Back
Topp