Dåp/Navnedag gaveønsker?

Frk Spent

Mai 2014 mamma :)
Mailykke <3
Hva ønsker/ønsket dere til den lilles dåp/navnedag?

Jeg er ikke så glad i støvsamlende nips... :p

Sent from my iPhone using BV Forum

Her ønsker vi en bilderamme m/gravert navn,dato,vekt osv..og en slik holder til dåpsatesten :) Ellers så oppretter vi sparekonto til han før dåpen slik at han kan få penger på denne. Så er det fint med turkopp/kniv i tre m/gravert navn (storebror i huset fikk det til sin dåp). Rørospledd, osv

Sent from my GT-I9295 using BV Forum mobile app

Vi får sølje, sølvkopp og sølvbestikk som er gravert. Jeg ønsker han mest penger og noen fine eventyr/sangbøker. Lommekniv og tursettet var ikke verst forslag :)

Vi har ikke ønsket oss noe, bortsett fra en ting: gullkjede med hjerte anheng. Jeg synes det er så nydelig på små berter. Hadde det selv som baby og har det smykket sen dag i dag faktisk :) Litt tygget ihjel da :eek:

Ellers får folk bare gi det de ønsker.
Setter pris på alt :)

Jeg ønsker meg gullkors, voksipose og, damkoker til å lage barnemat :) men blir selvfølgelig glad for alt vi får, men ser ikke greia med å få masse man senere bare putter i en skuff :p

Setter selvfølgelig pris på alt, men det er flere som har begynt å spørre og da er det fint å ha tenkt ut noe lurt :)

Stokke stol. :-)

Sent from my LG-D855 using BV Forum mobile app

Bilderamme med mulighet til inngravering er det eneste vi ønsker oss.

Andre ting som er fint å ønske seg er eventyrbok, tripptrappstol, gavekort på fotografering, kopp og fat med barnets navn.

Setter selvfølgelig pris på alt, men det er flere som har begynt å spørre og da er det fint å ha tenkt ut noe lurt :)

Ja klart man setter pris på alt, men hvis man skal ha stort selskap så tror jeg det er lurt å ønske deg noe til den lille. Vi skal kun ha familie, så jeg tipper de samkjører så vi ikke får dobbelt opp av ting.

En venninne av meg hadde 45 stk i dåpen, og hun fikk 4-5 sølvskjeer, 4-5 bilderammer, 4-5 dåpsattestholdere osv!!

Så skal man ha mange , ville jeg definitivt ønsket meg penger for å unngå å få hundre'og'ørten av de samme tingene og må ut å styre med å bytte osv.

Ja klart man setter pris på alt, men hvis man skal ha stort selskap så tror jeg det er lurt å ønske deg noe til den lille. Vi skal kun ha familie, så jeg tipper de samkjører så vi ikke får dobbelt opp av ting.

En venninne av meg hadde 45 stk i dåpen, og hun fikk 4-5 sølvskjeer, 4-5 bilderammer, 4-5 dåpsattestholdere osv!!

Så skal man ha mange , ville jeg definitivt ønsket meg penger for å unngå å få hundre'og'ørten av de samme tingene og må ut å styre med å bytte osv.
Ja, det jeg er redd for også. Her er det 50 stk invitert og det er så kjedelig hvis mye må byttes :(

Her var vi 14 mennesker i dåpen, Thale inkludert :)
Hun har fått stokke tripp trapp, smykkeskrin (voksenutgave, stort, et slikt hun kan ha hele livet egentlig), barneservise og bestikk, dåpsskje (sølv) med liten kosebamserangle til og et veldig pent håndlaget syskrin overrakt fra en av oldemødrene. Og rikelig med penger som skal rett inn på sparekonto til hun blir stor nok til å ønske seg ting selv :)
Vi er heller ikke store fan av nips her i huset. Nå er i hvertfall snuppa godt utstyrt, smykkeskrin og syskrin!

Her var det mange som spurte hva vi ønsket oss til lillemann :) Så da svarte jeg bare bok med de gamle kjære eventyrene, den store barnesangboken og penger til sparekontoen hans :) Men vi fikk en del smykker, noe som jeg syns var litt kjedelig med tanke på at han er gutt! :P Men vi fikk alt vi hadde sagt vi ønsket oss til han :)

♥Lille prinsen 17/4-14♥

Smykke fra my first kolleksjonen til celine engelstad. Bæretøy. Eventyrbøker. Barneservise m fint motiv. Hjertesmykke. Penger :)

Hm, her har vi ikke fått noen spm av folk...så tipper det kommer til å gå i små nips hos sølvsmeden, alle de tradisjonelle plakk-tingene...
Er ikke så glad i små nips, så det er jo synd...
Små nips-tingene vi fikk til bryllupet for en evighet siden, rammer og rare skjeer og slikt ligger ennå i en eske i boden. Jeg liker ting enkelt og minimalistisk til meg selv, så rammene liker jeg er enkle...
Ganske dumt egentlig, men vi blir jo glad for tanken da ;)
Men et fint smykkeskrin som hun kan vokse med er jo en fin ide :) det er jo kjekt at dåpsgaver varer litt ;)

Forventer egentlig ikke så mye. Tror folk kommer til å være litt usikre iom at vi skal ha velsignelse, son er helt nytt for alle.

Har allerede fått gaver fra tantene mine til fødselen, så det kommer kanskje ikke mer derfra. Fra mamma og pappa skal vi få forsikring. Og svigers har ymta frempå om penger. Håper egentlig ikke vi får disse sparebøssene, budstikkene og det vanlige nipset. Kan være fint med én minneting, mannen har tallerken, jeg har ikke det.

Men på ønskelisten står det bl.a. barneservise fra elsa beskow. Og det hadde vært fint med en barnesølje.

Ser mange snakker om smykker. Jeg fikk også det, men er det egentlig trygt???

Back
Topp