Dåp - koldtbord

Prox

Gift med forumet
Hva syns dere om at vi inviterer til dåp og ber de aller nærmeste hjelpe oss med koldtbordet?
Er der frekt å spørre?
Bør vi kjøpe hele middagen fra firma?

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Det er virkelig ikke frekt å spørre! Det kommer jeg til å gjøre med tanke på at samboer har evig stor familie, og det er grenser for hvor mye penger vi har å bruke på mat i dåpen!:)

Her lagde vi lapskaus og mora mi hjalp oss med det. Det er naturlig å spørre.

Sent from my iPhone using BV Forum

Nei, det er da ikke uvanlig å få hjelp til sånne ting.

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Tenker også det er helt greit og ikke så helt uvanlig.... :)

Jeg pleier å spørre når det er noen av de nærmeste om de vil ha hjelp med noe jeg.... ;)

Bare spør du :) helt normalt :)

Drømmer om enda ett mirakel ♡ veien dit starter i mai 2014. englemamma og mirakelmamma <3

Jeg syns ikke det er frekt å spør familien om hjelp :)

Selv lagde vi gryterett, ris, salat og stekte baguetter til, bare for å ha noe enkelt som alle kunne ha. Her fikk jeg god hjelp av både mamma, svigermor, søstrene mine og svigersøstrene mine sånn at alt var klart til vi skulle spise :)

Eneste jeg lagde til dåpen til veslegutt selv, var noen cup cakes;)
Alt det andre ble enten bestilt eller laget av familien:D

Vi skal ha navnefest nå på søndag, og da skal vi ha spekemat. Pappa hjelper til å handle inn og ordne til, for vi skal ha det hjemme hos han. Mamma sponser med litt penger og lager kake.
Svigermor lager potetsalat og kringle, grandtante lager kransekake og svigerinna mi lager ostekake. Og pappa bestiller en kake fra bakeren:)
Lillesøsteren min kommer og skal hjelpe til med babyen mens vi ordner til:)
Så vi får masse hjelp.
Jo, og så har tanta mi laget sanghefte!

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Vi sto for koldtbordet selv (bestilte via et firma), mens slekt og venner bakte kaker. Selve dåpskaka bestilte vi fra kakemons. (firma). Synes ikke det er frekt å spørre om hjelp. Er ikke alle som har overfylte bankkontoer.

Svigerfar laga hele koldtbordet for oss. Og alle andre hjalp med kaker :) Ikke frekt å spørre om hjelp :)

Sent from my SM-N9005 using BV Forum mobile app

Syns det er helt normalt å spørre om hjelp :) Mange vil vel gjerne hjelpe til også ; )

Her bestiller vi koldtbord, også har andre tilbudt seg å bake. Skal lage pynten til dåpskaka selv, ellers gjør andre resten :-P
Hadde nok spurt etter hjelp og hvis de ikke alt hadde tilbudt seg :-)

Back
Topp