Dåp + kaker = ???

Flo87

Elsker forumet
Vi skal ha dåp 01.08. og jeg sitter nå og tenker over kakene. Lurer på hvor mange kaker dere ville hatt til 22 gjester, 19 voksne, og 3 barn (5, 8 og 12 år)...
Hvordan kaker hadde dere ? Og hvor mange?

Tror vi hadde en 5-6 kaker, absolutt nok. Og vi var 22 voksne og 6 unger!

vi hadde 5 eller 6 kaker pluss frukt, og vi var nesten 40 :)

skal også ha dåp 01.08 og 24 gjester.. vi skal ha en peanuttkake, en marsipankake, en marengskake, en sjokoladekake for de minste, en ostekake, og en bløtkake[:)]

Vi skal også døpe 1.august...Vi blir 40 stk ( 8 barn mellom 2 og 11 år+ to 14-åringer) Vi skal ha oreokake , ostekake , verdens beste ( marengskake- langpanne) vanlig langpanne sjokoladekake , sjokoladekremkake , kringle.... Vi skal ha koldtbord først , så tror nok det blir nok kaker[:D]

De kakene som er helt sikkre her er:
dåpskake med marsipanlokk. (sukkerbunn, krem og bær)
en jordbærkake med geletopp
oreokake
muffins
kransekake

og så vurderer jeg om vi må den pavlova (?) eller hva den heter...

4-5 kanskje..? Vi skal ha dåp 21.aug og blir 19 voksne og 3 små barn og jeg tror det holder, og kommer sikkert til å bli til overs.

Vi blir 18 inkludert dåpsbarnet, og i tillegg til dåpsbarnet er det barn på 3,4,6 og 12 år.
Vi skal ha verdensbeste kake, ostekake og sjokoladekake langpanne til ungene.. [:)]

Vi serverer koldtbord med dessert til (karamellpudding og gelè) så tror det holder en masse med kaker [:)]

trur vi hadde 8 kaer,,men var noen som kom med kake i gave...

Vi skal ha dessert etter koldtbordet, så jeg har bare bestilt ei stor marsipankake og skal bake sjokoladekake el. muffins til barna:) Vurderer en ostekake i tillegg... Vi er 22voksne og 4 barn.

Vi kommer til å ha 3sifret antall gjester og jeg har tenkt:

2 langpanne sjokoladekaker
2 oreokaker
muffins
boller
gele
1 gulrotkake
1 marsipankake(bestilt)
1 dåpskake(kan hende den blir 3 etasjer)

+ frukt

Vi var 26 stk. 20 voksne, og hadde 5 kaker. Det var MAAAAASSE kaker igjen etter dagen. Folk er jo som regel mett etter middagen, så de spiser jo ikke så mye kake.
Vi hadde:
Kransekake
Dåpskake
Jordbær/gele kake
Sjokoladekake
Blåbær-ostekake

Vi var 25stk og hadde 4 kaker (gullerotkake, marsipankake, verdens beste og tropisk aroma)[:)] + at vi hadde litt gele og sjokoladepudding da[:)] Ble MER enn nok til oss for å si det sånn[8D] Ble igjen alt for mye [8D]

Vi hadde:
Sjokolade cupcakes
Blåbær cupcakes
Ostekake
Marsipankake
og frukt

Vi var bare 15 stk, og spiste ikke opp halvparten engang.

vi hadde aaaaaalt for mye i allefall :P var 17 stk. inkl. oss selv og vi hadde 6 kaker tror jeg. oreokake, sjokoladekake, ostekake, bløtkake, verdens beste, og en STOR romkake - Dåpskake. i tillegg hadde vi to store skåler med jordbær + 3 sånn 2litersbokser med vaniljeis, krem, fløte og karamellpudding. ingen ble spist opp, men det var uten tvil oreokaka og romkaka som var mest populær [:D]

hadde ei lita ei på to år i dåpen også. skulle tro hun helst ville ha sjokoladekake, men hun spiste faktisk 3 hele stykker med verdens beste [:-]

ORIGINAL: LindaH84

Var 19 med dåpsbarnet her. Hadde 5 kaker, pluss krumkaker og tyttebærkrem, blei igjen mer enn nok.
Her hadde vi:
Romkake-dette var dåpskaken, siden jeg ikke liker lukket valnøtt
Nattvaktens trøst
Bløtkake
Jordbærfromasjkake med browniesbunn
Oppnedkake (Er vel den som heter Verdens beste)

hva er nattvaktens trøst? hørtes for meg ut som donuts eller napolionskake, hihi [8D]

Vi var ca 30 stykk og hadde 7 kaker[:)] Vi hadde kaker og kaffe ganske rett etter middagen og da går det nok litt mindre kake enn om det går noen timer mellom:)

Vi hadde
Marsipankake
Sjokoladekake
Eplekake
Buddapestrull
Suksessterte
Tårnkake
Også laget jeg denne: http://www.detsoteliv.no/searchresults_other1gruppe.php?id=1891 (Veldig enkel og god, jeg byttet ut blåbær med bringebær)

Back
Topp