Dåp - hva skal barnet ha på etter dåpskjolen?

Lizzie83

Flørter med forumet
Hvem har hatt dåp?

Vi skal ha dåp til søndag, og det meste begynner å bli klart. Helt til moren min plutselig spurte meg hva han skal ha på seg etter dåpskjolen. DET har jo ikke jeg tenkt på. Mitt forrige barn brukte kjolen hele dagen da han sov seg gjennom store deler av dagen, så da tenkte jeg ikke på det. Men føler at jeg bør ha et antrekk klart denne gangen.

Hva hadde ditt barn på etter å ha brukt dåpskjolen?
 
Vi har ikke hatt dåp enda, men lille her skal ha en strikka romper og body. Dåp i august så med veldig varierende vær her nord har han en body med lang arm og strikkajakke og en body med med kort arm i tilfelle det blir veldig varmt. Vi skal i bryllup 14 dager før så da skal han ha samme på :)
 
Her blir det bunad som han hadde til 17 mai (den var for stor da) skal ha dåp til søndagen :)
 
Dette syns jeg er skikkelig vanskelig! Hadde tenkt å kjøpe to blåstripete bukser og ha hvit body til, men så var de utsolgt i går og da vet jeg plutselig ikke helt. Er jo begrenset hvor mye shopping jeg kommer meg ut på... Vurderer å ha sjøgrønne bukser fra KappAhl, men er jammen ikke sikker på hvordan jeg skal løse dette...
 
Dress med finskjorte og sløyfe:). Samme som storebror og søskenbarnet på 15 år brukte :happy:
 
Har kjøpt en fin matros drakt på Kappahl han skal ha på seg når kjolen skal av:)
 
Vi skal også ha dåp på søndag og dåpskjolen til vesla er så gammel og skjør at vi må skifte etter kirken (eventuelt etter bilder). Da skal hun ha på seg en matroskjole som mormoren hennes har strikket.
 
Last edited:
Vi har på søndag. Lillebror skal ha strikka romper og body/strømpebukse etter dåpen. :)
 
Åååå, nå kom jeg på at hentesettet sikkert endelig passer! Og da kan jo guttene ha strikka-shorts med hvit strømpebukse og body. Det må jeg jammen prøve ut i dag. Må bare sove litt til....! :)
 
Kvit body og strømpebukse og stripete seleshorts hadde min på seg etter kjolen. Samme som på 17. mai.
29220edde60572036d79dad42ecb47fe
 
Back
Topp