Dåp, en del spørsmål

Mannens familie er fra nord, så derfra kom foreldre, søsteren og en bestemor. Ellers inviterte vi de som kommer til å ha størst betydning i lillegutts liv. foreldrene mine, søsteren min og mannen, en av tantene mine, et vennepar og en venninde. Jeg har ingen besteforeldre. Vi var 13 stk. i alt. Serveringen var koldtbord og kaker. 

Vi valgte å gjøre det relativt enkelt, men fikk en fantastisk flott dag!

 
vi ber besteforeldre og olderforeldre faddere og de aller nærmerte vennene våre blir mellom, 35 og 42..

vi skal ha det helt helt enkelt serverer hjemmebakt brød med pastasalat, gresk salat og cæsarsalat og kyllingbryst
 
Vi ber besteforeldre, tanter, onkler, søskenbarn, faddere og et par venner med familie. Blir vel ca 30 + -.

Ettersom dette er første gangen vi har "sommerdåp", er vi litt inne på tanken på å gjøre det veldig enkelt og rett og slett invitere på "grillfest". Har mulighet for å låne et stort partytelt (3x9m) + at vi har noen små i tillegg.. Men har også et lokale i bakhånd i tilfelle det blir veldig dårlig vær.. . Tenker det er greit å gjøre det sånn for da kan ungene bruke trampolina, sklia, dissa, lekehuset og lekekassa istedet for å kjede seg i et kjedelig lokale ;) (litt enklere for oss foreldre kanskje? ;) ) Ser for meg at vi ser på langtidsvarselet, og avgjør om det blir inne eller ute ca 1 uke før, trenger ikke så mye mer tid til planlegging enn det enten det blir grilling ute eller koldtbord inne ;) Tror vi skal få det koselig uansett jeg ;)
 
I eldste sin barnedåp var vi ca 20 stk og da hadde vi gryterett med ris og loff til,var samme antall i minstemann sin og der hadde vi snitter og pølser til ungene..
 
Jeg har en kjempe familie, så vi vil invitere nærmere 40.. hehe.. men er mange som bor langt unna og sikkert ikke kan komme.. noen venner, og venner av familie vil og bli invitert.. så kan godt komme opp i 50 da :S

Svigers driver cafe, så blir koldtbord derfra, mine foreldre har et svært hus rett ved kirken så festen blir der.. så for oss er det ganske rimelig i forholde til hva det sikkert er for andre.. pluss elsker å lage cupcakes selv og dekorere..  :)
Og skal IKKE være alkohol i dåp, vet det er noen som gjør det.. men er egentlig stort fy..

her finner du litt svar ang faddere og ting som er vanlig ved dåp, i kirken http://www.kirken.no/?event=doLink&famID=3126
 
Inviterer søsken (m/familie), foreldre og besteforeldre til meg og mannen min. Blir 16 stk..eller 17stk om vi teller med mini ;-) Har ikke bestemt oss for hva vi skal ha til mat enda, men må bli noe enkelt noe siden vi har nok å gjøre med fult hus (kommer 7 overnattingsgjester til oss).
 
Back
Topp