Dåp eller navnefest?

68Fastback

Elsker forumet
Maiblomstene 2020
Februarlykke 2022❄️
Vi har tenkt å ha navnefest for snuppa, og ser at det allerede begynner å bli fullt på datoene som er satt opp:bored: Derfor tenker vi å bestille allerede nå, så vi får plass i oktober:happy:
(-selv om det føles litt rart så lenge før hun er født og fått navn, hehe..)
Noen flere her inne som skal ha navnefest for nurket?

Her blir det dåp, rett og slett fordi brødrene er døpt :) Har ikke begynt å tenke på dato, men den kirka vi tenker bruke er stort sett ledig kapasitet i :) Tenker ca august, når ferien er over og sånt.

Ja det er vel litt enklere med plasser sånn sett, i en kirke altså:happy:

Vi skal ha navnefest :) men oj, ja, kanskje greit å sjekke tilgjengelighet allerede nå! ;)

Vi bor på et lite sted, så mulig det er flere datoer/større tilgjengelighet i byer og større steder;) Her er det lagt ut to datoer annenhver mnd, med Max 5 barn pr dato.

Her blir det dåp :) begge de andre er døpt og det er det vi ønsker for våre barn :)

Jeg er ikke kristen, så ingen av oss ønsker dåp, og vi er ikke døpt selv heller.
Men vi ønsker en liten navnefest, uten sermoni.
Invitere våre foreldre og søsken med familie til enkel lunsj, kake og kaffe en lørdag formidag i løpet av sommeren.
Vi tenker det er en fin anledning til å møtes på tvers av familiene og alle kan hilse på og feire barnet med oss :)

Her blir det dåp. Men kun med faddere denne gangen, forje gang var vi nesten 60 stk, med dem nærmeste! Kjenner jeg ikke orker det, da dem fleste må reise hit, ganske så langt! :)

Her blir det dåp - storesøster ble døpt med 10 andre barn, så var rein døping i kirka uten noe annet. Da var hun 5 mnd ☺️ Vi (og flere) var litt sent ute så det ble litt mange.

Skal ha dåp den 27. september denne gang, det var også min dåpsdag :love7

Vi giftet oss i kirka, og datteren som jeg har fra før er døpt.
Jenta som kommer i mai tenkte vi å ha navnefest for. Men, vi har ikke noe forhold til det, og aner egentlig ikke hvordan det foregår. Hvordan er det vanlig å gjøre det, egentlig?

Vi skal ha navnefest. Vi gjør ikke mer utav det enn å invitere besteforeldre, tanter, onkler og søskenbarn på middag. Fint å samle familien. To av tantene til mini er gravide med termin i juli og august, så lurer på om vi skal ta det allerede før sommerferien.

Her blir det navnefest uten seremoni. Vi tenker å leie et lokale og invitere de nærmeste (besteforeldre, oldeforeldre, tanter og onkler med barn), og ha et enkelt koldtbord med litt kaker etter maten :Heartpink

Vi har snakket om å ha en «navnefest», bare en privat feiring hvor vi inviterer nærmeste på mat og kaker i sommer en dag. Har ikke lagt noe mer konkret plan annet at jeg har tenkt at vi nok gjør det slik :)

Back
Topp