dåp eller navnefest?

Bkno88

Blir kjent med forumet
Har dere tenkt på dåp eller navnefest? Evnt når? Hvordan starter man planlegging? :)

Vi skal ha dåp, 31 august...har kjøpt lys og servietter...thats it! Ska lage litt pynt av mose å slikt så må vente litt med d...begynt å undersøke pris på mat nå...:) leid lokale da, å satt bort kakebaking:)

Vi skal ha dåp 24. aug. Startet planlegginga med å ringe prest å avtale dag. Deretter bestilte jeg dåpskake, middag og innbydelse. Har igjen å ordne servietter, pynt, blomster og fordele kakebaking:)

Sent from my iPhone using BV Forum

Dåp 17 august.
Startet i kronologisk rekkefølge:
-Booke kirken
- skrive gjesteliste (velge faddere)
- utnevne 1 med ansvar for fotografering og 1 for gavebordet.
-Boooke serveringsted
-Sende innbydelsene
- Ordne antrekk
- Bestille kaker
- kjøpe bordpynt
-lage bordkort
- skrive velkomsttale
- hente kaker/pynte lokaler på lørdag.

Ferdig :)

Vi har hatt dåp :) Og startet med å bestille dåp i kirka, gjesteliste, lokalet, bestille dåpskake og handling av pynt/drikke/resterende mat og kaker :)

♡Lille prinsen 17.04.14♡

Vi har hatt dåp :) Og startet med å bestille dåp i kirka, gjesteliste, lokalet, bestille dåpskake og handling av pynt/drikke/resterende mat og kaker :)

♡Lille prinsen 17.04.14♡

Og innbydelsene ble bare en tlf samtale eller melding på facebook, siden dåpen da bare var 3-4 uker unna :)

♡Lille prinsen 17.04.14♡

Ingen av delene, vi skal ha barnevelsignelse. Har kjøpt en del effekter på ebay (barte-tema). Leverte ut invitasjoner i løpet av sommerferien.

Må nok kanskje begynne å planlegge handling snart, men skal bake og lage maten selv og ha det hjemme, så stresser ikke veldig...bare litt

Her blir det navnefest:-) Tar det litt på sparket faktisk. Tipper september en gang:-)

Sent from my iPad using BV Forum

Barnedåp den 17/08.
Vi ønsker å ha det lite og nært, med kun de nærmeste. Orker ikke å be alle vi kjenner, er jo bare en dåp trossalt.

Har bestilt kaker fra familie, pluss at selve dåpskaken blir bestilt fra baker.

Maten blir laget av oss:)
Temaet er jo jente - så lyserosa stæsj er allerede kjøpt inn.

Ser frem til en rolig og koselig dag❤️

Navnefest 13. September.
Skal ha den hos familie med stort nok hus. De lager middagen, svoger baker kake (han er kokk/konditor), jeg lager invitasjoner nå som må sendes ut snarest. Min søster lager bordkort for meg, og jeg + samboer må finne litt pynt :)
Vi blir vel maks 30 stk, + 3-4 babyer og 2 smårollinger.
Antrekk må jeg også finne, men det blir noe enkelt fint. En kjole eller søt drakt.

Vi skal ha dåp 24 august og innbydelsene ble sendt ut for over en mnd siden (før vi hadde ferie), jeg har begynt å kjøpe inn mat (skal lage tapas) og drikke, kirke er booket og faddere spurt. Dåpskjolen er det også kontroll på. Ca 20 voksne og 10 barn. Vi kommer til å ha det klassisk casual med fri bordsetting. Vi feirer storebrors 8 årsdag samtidig.

Ligger litt etter eg då;) har ikkje begynt å planlegge noe. Vi vet heller ikkje om det blir dåp eller navnefest. Hans familie er kristen og følger alle tradisjoner. Eg kommer fra en familie som ikkje er spesielt opptatt av det. Er ikkje døpt sjøl og konfirmert borgerlig. Men blir nok nest sannsynlig dåp. Så får hive meg rundt ser eg:)

Vi skal ha dåp i slutten av sep. Har ikke startet detaljplanlegging enda, men har booket kirke og laget innbydelser. Vi skal kun ha nærmeste familie + faddere, så det blir koldtbord og kaker hjemme.

Vi skal ha navnefest.. Men dere andre som skal ha det, skal dere ikke ha humanetisk seremoni? Bare en fest hjemme liksom?

Vi skal ha humanetisk navnefest 25. oktober og fest med nærmeste familie etterpå :-)

Vi skal ha navnefest.. Men dere andre som skal ha det, skal dere ikke ha humanetisk seremoni? Bare en fest hjemme liksom?

Vi skal ha humanetisk navnefest 25. oktober og fest med nærmeste familie etterpå :-)
Vi skal bare ha selskap:-)

Skal ha dåp 14 september :-)

Vi skal ha dåp 30 august.
Kokk/servitør er leid inn da vi bare blir de nærmeste.
Dåpskjole er i orden, blir festdrakt på lillegutt etter kirka. Dåpskake og iskake er bestilt. Det jeg mangler er borddekorasjon og blomster, men vet mamma elsker å lager blomsteroppsatser, så får nok hjelp der :)

Har akkurat hat dåp :)
Startet med kirke og så lokalet da jeg var gravid, tilreisende i familien trengte dato tidlig for å kunne planlegge sommeren. Og tredje ting ble bestilling av invitasjoner :)

Back
Topp