Dåp eller navnefest?

Tumle

Glad i forumet
Skal dere ha kirkelig dåp eller humanistisk navnefest?

Her vurderer vi navnefest, selv om vi begge er døpt og konfirmert.

Det blir dåp i kirka her, både fordi vi tilhører kirka og fordi jeg syns det er fint å vokse opp med litt barnetro :-) går stort sett bare i kirka på julaften, men liker roen og stemningen i kirka :-)

Ingen av delene. Hverken jeg eller mannen er døpt/navn fest, ikke storesøster heller :)

Blir nok dåp i kirken hær:) Har allerede begynt planleggingen :rolleyes:

Her blir det dåp i kirka. :) Er en kirke som betyr mye for meg og familien min, så var en selvfølge å døpe der. :)

Skal dere ha kirkelig dåp eller humanistisk navnefest?

Her vurderer vi navnefest, selv om vi begge er døpt og konfirmert.

Her blir det dåp i kirka. Vi er begge kristne, så det føles veldig naturlig for oss å gjøre det, og har aldri vært noe spm om å droppe det :)

Vi skal ha dåp:) Vi er å begge kristne, så her har det heller ikke vært noe annet alternativ for oss:) Gleder meg, og har så smått begynt å planlegge litt:)

Vi er begge to kristne og medlemmer av Misjonsforbundet. Der er det valgfrihet på å velge voksendåp og barnedåp. Vi er begge to voksendøpt og vi vil barnevelsigne lillejenta så kan hun selv velge å døpe seg når hun blir stor.

Vi skal ha humanetisk navnfest. Hadde det for vesla også.
Jeg ville ha dåp men tapte der gitt.
Syns igrunn jeg nesten ikke får noe valg innimellom. Spesiell svigerfamilie.

Men det var veldig koselig, å diplomet henger i gangen inn mot stua :)

Det blir dåp, for tradisjons skyld. Vi ville egentlig ha navnefest men familie ble svært skuffa, i bunn og grunn er det ikke så veldig nøye, men ingen av oss er troende og kommer ikke til å påvirke barnet i kristen tro, det får han velge selv.... Så på en måte er det jo feil av oss å døpe, men da slipper vi drama og sure miner.....

Kunne tenkt meg navnefest, men lillemor er jo døpt, så det blir litt dumt... :/

Mannen er humanetiker, mens jeg heller mot kirkelig dåp.
For å ikke lage dårlig stemning, så ser det ut som vi ikke velger verken navnefest eller dåp. Hvis han "nekter" å ha dåp i kirka, synes jeg det blir like feil å ha det i regi av human etisk forbund... Derfor ser det ut som vi inviterer til middag og kaffe, og feirer tvillingenes navn på den måten.

Synes dere jeg er streng/barnslig som ikke vil ha navnefest når han ikke vil ha dåp? Har aldri vært i en navnefest så vet ikke så mye om det..

Back
Topp